یادواره شهدای تنگ کوشک برگزار می‌شود
کد خبر: 3829258
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
یاسمی:

یادواره شهدای تنگ کوشک برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - فرمانده سپاه ناحیه ایوان از برگزاری یادواره شهدای تنگ کوشک خبر داد.

یاوداره شهدای تنگ کوشک برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، عارف یاسمی، فرمانده سپاه ناحیه ایوان امروز سی و یکم تیر ماه با اعلام این خبر، اظهار کرد: این یادواره پنج‌شنبه 3 مرداد، ساعت18:30 در یادمان شهدای تنگه کوشک دوراهی رو ستای «ویله» به سمت سومار با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه، مسؤل سابق قرارگاه حمزه سیدالشهدا و مرکز مطالعات راهبردی امنیت پایدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه اینکه ستاد برگزاری یادواره از چند ماه پیش در شهرستان فعال شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یادواره فراهم شده است.
تنگه کوشک در دوران دفاع مقدس محل قرارگاه عملیاتی مقدم ارتش در غرب کشور بود. در اواخر تیر ماه سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، ارتش عراق سومار را اشغال کرد و با عبور از پل هفت دهنه و جاده سومار ایوان با هدف قطع ارتباط دو استان ایلام و کرمانشاه و تصرف شهرستان ایوان وارد تنگه کوشک شد اما مردم ایوان به همراه نیروهای سپاه و ژاندارمری با هدف قرار دادن ستون تانک‌های دشمن در دهانه تنگ کوشک حرکت آنها را در جاده سومار به ایوان متوقف کردند و آنها را به عقب نشینی وا داشتند.
در جریان مقاومت رزمندگان در تنگه کوشک ضمن انهدام تعدادی از تانک‌های دشمن ۴۶ نفر از خدمه تانک‌ها و نیروهای دشمن به اسارت درآمدند. ابوالحسن خرم رودی فرمانده دلیر هنگ مستقل ژاندارمری و سیروس دوبرا و شیخ عباس فلاحی از نیروهای بسیج مردمی در جریان این مقاومت مردمی به شهادت رسیدند.
اکنون بنای یادبود و سنگ نوشته این شهیدان یادآور حد نهایی پیشروی دشمن در شمال استان ایلام و ایوان است.
انتهای پیام
captcha