خسارت ۳۰ میلیاردی سیل به اماکن مذهبی لرستان
کد خبر: 3828968
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

خسارت ۳۰ میلیاردی سیل به اماکن مذهبی لرستان

گروه اجتماعی ــ معاون اوقاف لرستان گفت: سیل فروردین‌ماه سال جاری در مجموع به ۱۰ باب بقعه متبرکه، ۲۶ باب مسجد و شش باب حسینیه در سطح استان خسارت وارد کرد که برآورد مالی آن بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان است.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از روابط عمومی حوزه علمیه لرستان، مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به خسارت سیل فروردین‌ماه امسال به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان لرستان، گفت: سیل دوازدهم فروردین‌ماه امسال در لرستان به بیش‌ از 40 بقعه متبرکه، مسجد و موقوفه در استان لرستان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: این اماکن شامل 10 باب بقعه متبرکه، 26 باب مسجد و شش باب حسینیه در سطح استان است که در مجموع بیش‌از 30 میلیارد تومان خسارت به این اماکن وارد شده است.

رضایی‎پور ادامه داد: این آسیب‌ها در اماکن متبرکه استان به صورت‌های مختلف از آب‌گرفتگی تا تخریب کامل را شامل می‌شود که بیشترین تخریب‌ها، در مساجد روستاهای مسیر رودخانه کشکان در سطح شهرستان پلدختر صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: متأسفانه مسجد بین‌راهی روستای طالقان بخش زاغه در مجاورت جاده اصلی خرم‌آباد ـ بروجرد که با تلاش‌های مرحوم حجت‌الاسلام آقا مصالح طاهری خرم‌آبادی احداث شده بود و سال‌ها میزبان مسافران این مسیر جهت ادای فرایض بود، تخریب شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی مساجد و اماکن مذهبی مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: عملیات عمرانی پروژه آجرنمای آستان مقدس امامزاده سیدسهل‌الدین(ع) به مساحت تقریبی 300 مترمربع طی مدت بیست روز اجرا خواهد شد.

وی افزود: در راستای اجرای فعالیت‌های عمرانی تعمیر و تکمیل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان لرستان، عملیات عمرانی پروژه آجرنمای آستان مقدس امامزاده سید سهل‌الدین(ع) شهرستان پلدختر آغاز شد.

رضایی‌پور با بیان این‌که این پروژه به مساحت تقریبی 300 مترمربع طی مدت بیست روز اجرا خواهد شد، یادآور شد: امامزاده سیدسهل‌الدین(ع) از نوادگان امام جعفرصادق(ع) است که با تلاش‌های هیئت‌امنا، خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، عملیات تخریب بقعه قدیمی و احداث بقعه جدید، کف‌سازی، نمای داخلی، محوطه‌سازی و منبع تأمین آب طی سال‌های اخیر انجام گرفته است.

انتهای پیام

captcha