آشنایی ۴۰۸ نفر از مددجویان کمیته امداد همدان با مهارت‌های اشتغالزایی
کد خبر: 3828743
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

آشنایی ۴۰۸ نفر از مددجویان کمیته امداد همدان با مهارت‌های اشتغالزایی

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: با برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۸ مددجوی کمیته امداد با مهارت‌های اشتغال‌زایی آشنا شدند.

آشنایی 408 نفر از مددجویان کمیته امداد همدان با مهارت‌های اشتغالزاییبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، شهرام عابدی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان با گذراندن دوره‌های آموزشی وارد بازار کار می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: امسال ۳۵۱ نفر با گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهارت‌های اشتغال‌زایی را فراگرفتند.

عابدی اضافه کرد: ۵۷ نفر دیگر نیز در دوره‌های تخصصی اشتغال‌زایی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۳۴ مورد از طریق شرکت‌های کاریابی وارد بازار کار شدند، اضافه کرد: 316 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این دوره‌های آموزشی تخصیص داده‌شده است.

عابدی گفت: دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای بیشتر در رشته‌های فنی و خدماتی، صنایع‌دستی و قالی‌بافی برگزارشده است و تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه‌های آموزشی و آموزشگاه‌ها برای برپایی دوره‌های کارآفرینی به‌منظور خودکفایی مددجویان کمیته امداد امضاشده است.

وی انجام مشاوره شغلی برای شناسایی توانایی و علاقه‌مندی‌های مددجویان را یکی از فعالیت‌های اشتغال‌زایی دانست و افزود: شناسایی فرصت‌های شغلی در شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و اصناف و همچنین تعامل با موسسه‌های کاریابی برای استفاده از ظرفیت‌های کاری مددجویان نیز ازجمله اقدامات اشتغال‌زایی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان گفت: استفاده از بسته‌های تشویقی بیمه به مددجویان و کارفرمایان، برگزاری دوره‌های کارآفرینی و انگیزشی برای اشتغال‌زایی مددجویان مؤثر واقع‌ شده است.
انتهای پیام

captcha