پایان ادغام دو اتحادیه‌ قرآنی کشور؛ اسیر سکوت شورای توسعه
کد خبر: 3828405
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
رحیم قربانی اظهار کرد:

پایان ادغام دو اتحادیه‌ قرآنی کشور؛ اسیر سکوت شورای توسعه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور گفت: تقریباً 10 روز از مهلت سه هفته‌ای شورای توسعه فرهنگ قرآنی گذشته است و این اتحادیه خواستار جواب صریح و شفاف دبیر شوراست.

به گزارش ایکنا؛ پس از تجمع حدود ۱۵۰ نفری مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان مؤسسات قرآنی سراسر کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مجمع عمومی «اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور» طی روزهای 29 و 30 خردادماه امسال مقرر شد طی دو هفته، تصمیم نهایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود.

در پایان این فرصت، درخواست تمدید زمان یک هفته‌ای مطرح شد که مقرر شد در سومین هفته بیانیه‌ای از سوی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور منتشر شود. با این اوصاف و با وجود ورود به هفته پنجم، هنوز خبری از اعلام نظر نهایی برای موضوعی که به اذعان حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طی نشست مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها در ۱۴ اسفندماه 97 «ادغام، مصوبه قطعی دارد» نیست؛ موضوعی که رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طی مصاحبه با ایکنا در مورد آخرین وضعیت ادغام دو اتحادیه قرآنی و وضعیت آن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر این امر صحه گذاشت و گفت: «بابت اصل ادغام در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه وجود دارد و این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و هیچ شکی در این موضوع نیست. وظیفه دبیرخانه شورا هم این است که از مصوبات شورا صیانت کند».

اما حالا در پایان تیرماه و فرصت دوهفته‌ای که تبدیل به مهلت یک‌ماهه شده است، این موضوع در سکوت دستگاه‌های قرآنی بالادستی باقی مانده است و کش و قوس جریان ادغام اتحادیه‌ها همچنان ادامه دارد و تشکل‌های قرآنی در بلاتکلیفی به سر می‌برند. جریانی که با وجود تشکیل جلسه مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای پیگیری و تصمیم‌گیری در مورد وضعیت ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی طی ۱۶ تیرماه، هنوز تعیین تکلیف نشده است.

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با گلایه از اینکه زمان تمدیدشده شورای توسعه برای اعلام نظر قطعی درباره جریان ادغام اتحادیه‌های کشوری به اتمام رسیده است، اما هنوز خبری از بیانیه نیست، اظهار کرد: طبق شنیده‌ها، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جریان ادغام را به طور کلی کنار گذاشته است و این موضوع و فرایند آن را به دو نفر از اعضای شورا سپرده است.

وی ادامه داد: تقریباً 10 روز از مهلت سه هفته‌ای شورای توسعه گذشته است و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خواستار جواب صریح و شفاف دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی هست و همچنان منتظر است تا این بلاتکلیفی را با اعلام تصمیم‌ نهایی خاتمه دهد.

قربانی همچنین به غیرقانونی بودن روند فعالیت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: بنابر استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاریخ به‌روزرسانی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت ۲۳ مرداد۱۳۹۰ بود که دو سال اعتبار داشته و از حیث قانونی و بر طبق اساسنامه مربوطه، اتحادیه تشکل‌های قرآنی از مرداد ۱۳۹۲ با هر جایی قرارداد داشته و یا با هر بانکی فعالیت داشته، غیرقانونی است و پیگیرد قانونی دارد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha