ایجاد وحدت و همدلی رسالت نماز جمعه است
کد خبر: 3828295
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

ایجاد وحدت و همدلی رسالت نماز جمعه است

گروه سياست و اقتصاد ــ امام‌جمعه قزوین با اشاره به اینکه در نماز جمعه چه به دست می‌آوریم، بیان کرد: یکی از نقش‌های نماز جمعه وحدت و انسجام ملی است؛ خطیبان جمعه وظیفه ‌دارند مردم را به وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه دعوت کنند.

ایجاد وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه رسالت نماز جمعه است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین  امروز، 28 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های نمازهای جمعه خاموش کردن آتش فتنه‌گری‌هاست اظهار کرد: نمازهای جمعه وظیفه دارد فتنه کسانی که پیمان خود را با امام راحل، رهبری، شهدا، دین و مردم شکستند و به اجانب روی آوردند را در هم بشکند و مردم را بیدار نگه دارد.

وی با اشاره به برکات نماز جمعه تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند سه چیز است که اگر مردم در آن‌ها، پیشوایان دینی خود را مخالفت کنند، نابود می‌شوند که یکی از آن‌ها نماز جمعه است و این اخطار حضرت بسیار جدی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بابیان اینکه حضرت می‌فرمایند در نمازهای جمعه نباید مخالفت کنید، افزود: امام و قرآن به نماز جمعه دستور می‌دهد و اگر ما به آن جامه عمل نپوشیم، هلاک می‌شویم؛ اولین چیزی که از نگاه امام علی (ع) جامعه را به هلاکت می‌کشاند، بی‌اعتنایی به نماز جمعه است زیرا در نماز جمعه مسائل مهم جهان اسلام مطرح می‌شود، نقشه‌های شوم اجانب افشا می‌شود، دعوت به تقوا می‌شود و مؤمنین دست برادری به یکدیگر می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: با برپایی نماز جمعه نقشه‌های شوم اجانب افشا شده و در آن دعوت به تقوا می‌شود و مؤمنان دست برادری به یکدیگر داده و اتفاقات بسیار نورانی رخ می‌دهد.

امام‌جمعه قزوین افزود: از منظر امیر مؤمنان مخالفت و تضعیف و بی‌اعتنایی به نماز جمعه هلاکت و نابودی است و فقط امام‌جمعه در این حوزه مسئولیت ندارد؛ بلکه طبق آیات قرآن هر مؤمنی در حوزه حفظ و حراست از نماز جمعه وظیفه دارد.

وی بیان کرد: دومین موضوع تأکید شده این است که وقتی دشمن برای ما رجزخوانی می‌کند ما نیز باید آماده‌شده و رجزخوانی کرده و مسلح شده و وارد میدان شویم نه با لبخند وارد مذاکره با دشمن شویم؛ اگر این رویه را در پیش نگیریم هلاک خواهیم شد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: رجزخوانی و وارد میدان مقابله با دشمن شدن در دوره‌های مختلف به‌ صورت‌های متفاوت از سوی مردم عزیز ما انجام گرفته است. دوران هشت ساله دفاع مقدس، حمایت از جریان مقاومت و نقش بر آب کردن توطئه‌های استکبار جهانی و جهاد فرهنگی از نمونه‌های مختلف جهاد و مقابله است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که دشمنان وارد جنگ فرهنگی با ما شده‌اند و به دنبال ترویج فساد و فحشا در بین مردم هستند همان اقدامی که در اندلس پیاده کردند و بی‌عفتی و بی‌بندوباری‌های اخلاقی را رواج دادند و به مسلمانان شکست سختی وارد کردند.

امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه بین نماز جمعه و حج شباهت‌های بسیاری است، خاطرنشان کرد: یکی از شباهت‌ها همین حماسه‌آفرینی همایشی است و هیچ اجتماعی باشکوه‌تر از نماز جمعه که هر هفته جمعیت بسیاری در شهرهای مختلف که بیش از 900 شهر است، نداریم و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی با طرح این سؤال که ما در نماز جمعه چه به دست می‌آوریم، افزود: یکی از نقش‌های نماز جمعه وحدت و انسجام ملی است؛ خطیبان جمعه وظیفه‌دارند مردم را به وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه دعوت کنند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: دومین نقش نماز جمعه بسیج عمومی در پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه باید بکوشیم و بسیج شویم اگر کوچک‌ترین خطری برای نظام اسلامی احساس کردیم در مقابله با آن بسیج شویم و الحمدالله این رسالت در نمازهای جمعه سراسر کشور به‌خوبی دنبال شده است.

مسئولان وضعیت گرانی بازار مسکن را رسیدگی کنند
وی با اشاره به گرانی بازار مسکن بیان کرد: از مسئولان و نمایندگان مجلس این درخواست را داریم شرایطی که برای مسکن به وجود آمده را رسیدگی کنند، امروز شاهدیم که اجاره و قیمت‌های مسکن نجومی شده و این موضوع مشکلات اقشار مختلف مردم را که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند چند برابر کرده است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: همان‌طور که برای برخی حوادث و بلایا ستاد بحران تشکیل می‌شود از مسئولان این درخواست را داریم که برای حل مشکلات گرانی اجاره مسکن هم ستادی تشکیل داده و به داد مشکلات اقتصادی مردم برسند.

انتهای پيام

captcha