سرفصل‌ دروس حوزوی بومی‌سازی می‌شود
کد خبر: 3828113
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

سرفصل‌ دروس حوزوی بومی‌سازی می‌شود

گروه معارف _ مدیرکل پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور به تعمیق و کیفیت‌بخشی به محتوای معارف تأکید کرد و گفت: سرفصل‌ دروس حوزوی بومی‌سازی می‌شود.

سرفصل‌ دروس حوزوی بومی‌سازی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، مدیرکل پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور 27 تیرماه در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان اظهار کرد: علم و علم‌آموزی و نیز ترویج دین به آقایان اختصاص ندارد و بانوان نیز می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند.
وی با اشاره به اینکه امروزه 30 هزار طلبه خواهر به تربیت فرزندان این مرز و بوم می‌پردازند، بیان کرد: این دستاورد و مولود مبارک انقلاب اسلامی است و جامعه از مبلغات قرآنی و تفسیرگو برخوردار است.
این مسئول یادآور شد: در شرایطی که جامعه از تأسیس مراکز علمیه سطح 2 اشباع شده است، سیاست مرکز به سمت تعمیق‌بخشی و غنای محتوایی رفته است و مقرر شده که سطوح عالی حوزه در سطح‌های  3 و 4 افزایش یابد و رشته‌های مشاوره، تربیت فرزند و ... تقویت شود.
مدیرکل پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور به کیفیت‌بشخی در فعالیت‌های حوزوی تأکید کرد و افزود: ممکن است برخی ما را به سطحی‌نگری محکوم کنند که راه عبور از آن غنابخشی، تعمیق معارف و آموزه‌های اصولی است.
وی ادامه داد: شعار ‌مدرسه‌محوری در دوره جدید حوزه‌های علمیه برای ارتقای علمی و پژوهشی مطرح شده است. تا کنون به تثبیت جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران  و تکثیر حوزه‌های سطح 2 پرداخته شده و نوبت آن رسیده که مدارس شخصیت مستقل پیدا کنند.
اسماعیل‌نیا، بومی‌سازی آیین‌نامه‌های بالادستی و سرفصل‌های درسی با توجه به ظرفیت هر منطقه را از رویکردهای جدید برشمرد و گفت: این کار به خروجی بهتر حوزه‌های علمیه می‌انجامد تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خود را موظف می‌دانند در مسیر خط و مشی مقام معظم رهبری حرکت کنند، تصریح کرد: هرگونه حرکت با کمترین زاویه از مسیر را برنمی‌تابد و می‌کوشد نسلی را تربیت کند که حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را مدیریت کند.
انتهای پیام
captcha