خانواده‌ها بیشترین تأثیرگذاری را در اشاعه فرهنگ حجاب دارند
کد خبر: 3827615
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

خانواده‌ها بیشترین تأثیرگذاری را در اشاعه فرهنگ حجاب دارند

گروه اجتماعی ــ جانشین فرمانده انتظامی البرز به نقش مؤثر خانواده‌ها برای حفظ حجاب اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها بیشترین تأثیرگذاری برای اشاعه این فرهنگ را دارند.

حجاب نماد عفاف جامعه است

به گزارش ایکنا از البرز، سیدجعفر حسینی، جانشین فرمانده انتظامی البرز، 25 تیرماه در همایش عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب از مهم‌ترین ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه است که باید همه نهادها برای حفظ و اشاعه آن در جامعه تلاش کنند.

وی به نقش مؤثر خانواده‌ها برای حفظ این ارزش والا اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها بیشترین تأثیرگذاری برای اشاعه این فرهنگ را دارند.
حسینی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی که دشمن حجاب و عفاف را نشانه گرفته مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش همه ما وجود دارد، جامعه را باید با حفظ حجاب نگه داشت تا دشمنان در رسیدن هدف شومشان ناکام شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناخت حجاب و نقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد و به سلامت جامعه کمک کند، گفت: عوامل بسیاری در بی‌رغبتی افراد جامعه به حجاب نقش دارد، وجود فضاهای مجازی و ماهواره‌ها، استفاده نادرست از این شبکه‌ها بی‌شک بازتاب‌های منفی بسیاری برجای می‌گذارد و این آسیب‌ها، یکی از عوامل ایجاد ضعف در باورهای دینی افراد و دوری آن‌ها از امر مهم عفاف و حجاب است.

جانشین فرمانده انتظامی البرز با تأکید بر اینکه حفظ حجاب و عفاف در جامعه آثار بسیاری دارد؛ لذا آگا‌ه‌سازی و فرهنگ‌سازی دراین حوزه ضروری است، گفت: با حفظ حجاب، محیط خانواده تحت تأثیر خودنمایی‌ عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و مراکز اجتماعی و اداری در کمال سلامت رفتاری خواهند بود.

این مسئول در پایان با اشاره به جنبه‌های ظاهری و باطنی حجاب افزود: حجاب نماد عفاف جامعه است و دین اسلام به حجاب مردان در کنار زنان اشاره کرده و حجاب را فقط مختص زنان نمی‌داند.
انتهای پیام

 

captcha