معصومین(ع) در قبال حاجات از ما انتظاراتی دارند/ زیارت؛ جاده‌ای دوطرفه
کد خبر: 3827577
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
آیت‌الله سعیدی:

معصومین(ع) در قبال حاجات از ما انتظاراتی دارند/ زیارت؛ جاده‌ای دوطرفه

کانون خبرنگاران نبأ ــ تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: زیارت امام هشتم(ع) جاده‌ای یک‌طرفه نیست بلکه دوطرفه است که یک طرف زائر و طرف دیگر امام هشتم(ع) است. به همین علت همان طور که ما حاجت‌‌هایی از امثال این بزرگوار داریم، آن‌ها نیز از ما انتظارات و درخواست‌هایی دارند که باید به این مطالبات توجه داشته باشیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، شب گذشته، 24 تیر طی سخنانی در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) با اشاره به اینکه زائر با حضور در آستان‌های مقدس باید به دنبال زیارت با معرفت باشد، افزود: مؤمنان مؤظف هستند که با صادقین باشند؛ صادقینی که راست‌کردار و راست‌گفتارند و از نشست و برخاست با این افراد گاهی ثمراتی به ما می‌رسد که هزینه یک عمر زندگی ما را تأمین می‌کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زیارت باید موجب نزدیکی به خداوند متعال شود، اضافه کرد: هر فردی که حرم‌ها را با معرفت زیارت کند و نسبت به ولایت خاندان عصمت و طهارت و شرایط زیارت آگاه باشد ارزش زیارت خود را بالا می‌برد و این زیارت با معرفت با زیارت بی‌معرفت بسیار متفاوت است.

آیت‌الله سعیدی گفت: برخی بر اثر نشست و برخاست با افراد نادرست زندگی خود را به سمت تباهی می‌کشانند و در روز قیامت به خود می‌گویند که ای کاش با رفیق‌های ناباب ارتباطی نداشتم اما این سخن آنجا دیگر هیچ کاربردی نخواهد داشت.

امام‌جمعه قم از زیارت به‌عنوان یک دیدار دو طرفه نام برد و گفت: زیارت امام هشتم(ع) جاده‌ای یک‌طرفه نیست، بلکه دوطرفه است که یک طرف زائر و طرف دیگر امام هشتم(ع) است. به همین علت همان طور که ما حاجت‌‌هایی از امثال این بزرگوار داریم، آن‌ها نیز از ما انتظارات و درخواست‌هایی دارند که باید به این مطالبات توجه داشته باشیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه زیارت با معرفت موجب آمرزش گناهان می‌شود، ادامه داد: اگر فرد به جایگاه خود در زیارت توجه داشته باشد از کردارهای نادرست خود پشیمان می‌شود و این پشیمانی را در مقام عمل نیز به اثبات می‌رساند.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha