قرارگرفتن در صراط مستقیم نیازمند تبعیت از ولی‌فقیه است
کد خبر: 3826652
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

قرارگرفتن در صراط مستقیم نیازمند تبعیت از ولی‌فقیه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بدون ولایت‌فقیه نمی‌توان به صراط مستقیم دست یافت؛ چرا که دست‌یابی به مقام خلیفة‌اللهی در روی زمین به‌ویژه در عصر ما بدون اطاعت از ولایت‌فقیه امکان ندارد.

بدون ولایت‌فقیه نمی‌توان ره به صراط مستقیم برد

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در مراسم جشن دهه کرامت که شب گذشتهف 21 تیرماه در مسجد محمدیه شهر شریفیه برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم فرموده جانشینش در زمین انسان است حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا من و شما چون اسم ما انسان است خلیفه خداوند در زمین هستیم یا خیر؟

وی افزود: هر کسی خلیفه خدا در زمین نیست؛ چرا که کسی خلیفه خداوند است که رنگ و خوی خدایی داشته باشد و رنگ خداوند یکرنگی و بی‌رنگی است.

حجت‌الاسلام مجیدی ادامه داد: رنگ خداوند وحدت بر محور حق است نه وحدت حول قبیله و عشیره و خاندان و نه حزب و گروه؛ راه رنگ الهی گرفتن این است که خود را در محضر الهی بدانیم و انجام واجب و ترک حرام داشته باشیم که همین امر هم به‌راحتی امکان‌پذیر نیست ولی آیا کافی است؟

وی تصریح کرد: ترک محرمات و انجام واجبات لازم است ولی کافی نیست؛ لذا از آنجایی که خداوند بخشنده و کریم است به ما لطف دیگری کرده و مسیر پیروی از اهل‌ بیت(ع) را به‌عنوان یک صراط رسیدن به کمال برای ما در نظر گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: این اهل‌ بیت‌(ع) می‌توانند چهارده معصوم باشند یا نوادگان و فرزندان آن بزرگواران که ما با عنوان امامزادگان از آن‌ها یاد می‌کنیم که آن‌ها همان منابع فیض الهی و خلیفه خداوند بر روی زمین هستند.

وی یادآور شد: زیارت و تشرف ائمه معصومین و امامزادگان گامی برای بهره‌برداری از منبع فیض آن‌هاست تا زائر با رسیدن به معرفت بتواند به خلیفه خداوند در زمین دست یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اکنون که دسترسی به امام نداریم باید طبق فرمایش معصوم‌(ع) به راویان حدیث مراجعه کرده و در این عصر و زمان نیز با توجه به غیبت امام زمان‌(عج) به سمت تبعیت از ولایت‌فقیه حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: بدون ولایت‌فقیه نمی‌توان راه به صراط مستقیم برد؛ لذا در زمان کنونی که در جامعه تلقین دوگانگی بین جنگ و مذاکره مطرح است باید گوش به نوای ولی‌فقیه خود داشته باشیم که طبق فرمایش معظم له راه سعادت و کمال ما راهی به‌غیراز مقاومت نیست.

حجت‌الاسلام مجیدی در پایان گفت: توجه به مقاومت دستاوردهای بزرگی را برای ما به ارمغان می‌آورد که این تنها نمونه و مصداقی از عمل و تبعیت از ولی‌فقیه است؛ لذا خلیفه خداوند در روی زمین به‌ویژه در عصر ما بدون اطاعت از ولایت‌فقیه امکان ندارد.

انتهای پیام

captcha