دریافت ۵۰۰ اثر از سوی دبیرخانه مسابقات قرآن علمی ـ کاربردی
کد خبر: 3825663
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

دریافت ۵۰۰ اثر از سوی دبیرخانه مسابقات قرآن علمی ـ کاربردی

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ دبیرخانه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی، ۵۰۰ اثر در بخش هنری و شفاهی دریافت کرده است.

دریافت 500 اثر از سوی دبیرخانه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن علمی کاربردیمحمدحسین رضایی، دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: پانزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور وارد مرحله اجرایی و اصلی شده است به شکلی که در روز 15 تیر اولین مرحله مسابقات کتبی به شکل سراسری برگزار شد.

وی یادآورشد: در این مرحله از 9 رشته موجود 160 نفر به مرحله نهایی راه می‎یابند که در پس از دریافت کتاب آزمون، یک ماه دیگر در آزمون اصلی شرکت می‎کنند و برندگان در مراسم اختتامیه در قم تجلیل می‎شوند.

رضائی با ذکر این مطلب که عمده ثبت نام‌کنندگان در بخش کتبی هستند افزود: این بخش بسیار پرمخاطب است زیرا رده‎های قشری مدرسان، کارکنان و دانشجویان و... را شامل می‎شود.

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ذکر این مطلب که تا کنون 500 اثر در بخش هنری و شفاهی به دبیرخانه رسیده است تصریح کرد: امسال برای اولین بار قرار شد که داوطلبان صرفا ویدئوی نهایی اجرای خود را برای داوران ارسال کنند.

وی افزود: دلیل این کار نیز آن بود که در سال‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم که اغلب کسانی که در مرحله اول و نهایی به مقام‎های برتر می‌رسند یکسان هستند و به همین خاطر اعلام شد که یک ویدئو به عنوان ویدئوی نهایی اثر ارسال شود.

رضایی با ذکر این مطلب که بخش شفاهی به شکل سابق در اختتامیه این مسابقات برگزار نمی‎شود بیان کرد: حضور شرکت‌کنندگان در بخش نهایی به حسب ایراد گیری و ارتقاء سطح قرائت خواهد بود زیرا این شرکت‌کنندگان قرار است به عنوان نماینده دانشگاه در سطح ملی رقابت کنند.

وی گفت: در بخش حفظ نیز با تفاهمی که با سازمان اوقاف صورت گرفت مقرر شد که این مسابقات و ارتقای سطح شرکت‌کنندگان توسط این سازمان انجام شود.

رضایی در پایان یادآورشد: علاقه‎مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند به سامانه quran.uast.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha