جامعیت در اطلاع‌رسانی؛ حلقه مفقوده رویدادهای قرآنی کشور
کد خبر: 3824422
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

جامعیت در اطلاع‌رسانی؛ حلقه مفقوده رویدادهای قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فعال قرآنی و مجری برنامه‌‌های شبکه قرآن و معارف گفت: حلقه مفقوده رویدادهای قرآنی، اطلاع‌رسانی جامع است در غیر اینصورت در فرم و ساختار قابلیت ایجاد تغییرات زیادی وجود ندارد.

مجیدی‌مهر:حمید مجیدی‌مهر، فعال قرآنی و مجری شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در حاشیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، بزرگترین مسابقات قرآنی است که امروز به گام چهل و دوم رسیده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد جا دارد که ما به مسابقات باکیفیت‌تری برسیم؛ البته مسابقات اوقاف الگوی سایر مسابقات است و به لحاظ فنی به جایگاه اصلی خود رسیده و امکان تغییرات چندانی در انتخاب قطعات و انتخاب داوران و ناظران عالی مسابقات و ... وجود ندارد اما جنبه مغفول آن، بخش اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه نباید تبلیغات و اطلاع‌رسانی را به نصب چند بنر و پوستر تقلیل دهیم، اظهارکرد: البته مراد از اطلاع‌رسانی تعبیر جامعی است و جهات مختلف را پوشش می‌دهد، از تبلیغ در فضای مجازی گرفته تا رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و ... تا اینکه بتوانیم قرآن را بر سر سفره مردم ببریم و جزء برنامه روزمره آن‌ها قرار دهیم.

این مجری برنامه‌های قرآنی صدا و سیما اظهار کرد: شناساندن قهرمانان قرآنی و زندگی آن‌ها به مردم در ترغیب دیگران به جذب قرآن نقش دارد و از طرف دیگر باید برنامه‌های جذاب طراحی کنیم و صرف دعوت از یک قاری بین‌المللی در یک برنامه که بخش مهم برنامه هست نباشد بلکه حواشی هم دیده شود.

نقش رسانه ملی در نحوه حضور مردم در برنامه‌های قرآنی
مجیدی‌مهر با تأکید بر اینکه نوع استقبال ما از مردم و نحوه حضور آنان در برنامه‌های قرآنی مهم است، بیان کرد: نقش رسانه ملی نیز در این عرصه بسیار مهم است؛ هم اکنون در شبکه قرآن صدا و سیما، این نهادها و مراکز هستند که باید برای برنامه‌های خود مکاتبه کنند و درخواست پوشش برنامه داشته باشند؛ بنده معتقدم باید ستادی در صدا و سیما برای رصد کارهای قرآنی ایجاد و این فرایند برعکس شود و رسانه‌ها، پیگیر توسعه برنامه‌های قرآنی و فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه شوند.

وی افزود: حلقه مفقوده جلسات و محافل و مسابقات قرآنی، بحث تبلیغ و اطلاع‌رسانی که آن‌طور که باید و شاید به جایگاه خود نرسیده است بنابراین حلقه مفقوده رویدادهای قرآنی، اطلاع‌رسانی است وگرنه در فرم و ساختار قابلیت ایجاد تغییرات زیادی وجود ندارد.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی ۱۱ و ۱۲ تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی به ترتیب در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha