قطار مسابقات قرآن قم در ایستگاه پایانی/ قاریان و حافظان از مسابقات می‌گویند
کد خبر: 3824398
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

قطار مسابقات قرآن قم در ایستگاه پایانی/ قاریان و حافظان از مسابقات می‌گویند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قطار چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم با برگزاری مرحله نهایی این دوره از مسابقات به ایستگاه پایانی خود رسید.

قطار مسابقات قرآن قم در ایستگاه پایانی/ قاریان و حافظان از مسابقات می‌گویندبه گزارش ایکنا از قم، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم در مرحله مقدماتی از 24 خرداد با رقابت بانوان قاری و حافظ در امامزاده ابراهیم(ع) آغاز شد و در روز 25 خردادماه در بخش آقایان دنبال شد.

در این دوره از مسابقات نزدیک به دوهزار نفر در دو بخش معارفی و آوایی ثبت نام و با هم رقابت کردند؛ در مرحله مقدماتی، نزدیک به 500 نفر در بخش آوایی مسابقه دادند که بیش از 140 نفر از بانوان و آقایان به مرحله نهایی راه یافتند.

مسابقات مرحله نهایی هم روز های 11 و 12 تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ کل، 20 و ده جزء همچنین دعاخوانی برگزار شد. این مسابقات از 9 صبح تا هنگام نماز مغرب و عشاء ادامه داشت و اقشار مختلف مردم نیز برای استماع آیات الهی به این مکان مشرف شدند.

رضایتمندی از مسابقات

قطار مسابقات قرآن قم در ایستگاه پایانی/ قاریان و حافظان از مسابقات می‌گویند

اعتصام زینلی، قاری ممتاز قم و شرکت‌کننده در رشته تحقیق این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا گفت: اطلاع‌رسانی این مسابقات خیلی خوب بود؛ معمولا در چند سال اخیر روند اجرایی بسیار خوب و برخورد شرکت‌کنندگان هم مناسب بوده است و واقعیت مطلب اشکالی در کار ندیدم؛ نه به ضیق وقت خوردیم و نه داوران ضعیفی انتخاب شده بودند زیرا داوران بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفتند.

زینلی در عین حال افزود: تنها گلایه ما در مسابقات در مورد بخش مفاهیم است؛ سؤالات قرار بود ترجمه و مفاهیم باشد ولی فقط از تفسیر بود و طراحی سؤالات هم برای قاریان مناسب نبود بلکه بیشتر برای حافظان تناسب داشت و سؤالات سختی انتخاب شد.

محمداسماعیل خورشیدی از دیگر قاریان برجسته قم هم مسابقات را خوب ارزیابی کرد و گفت: امسال هم شاهد روند خوبی در مسابقات بودیم ولی معتقدم نباید در کارهای قرآنی به صرف مسابقات بسنده کنیم و باید تدابیری برای بردن قرآن بر سر سفره و زندگی مردم داشته باشیم.

کسمایی، از مرتلین حرم حضرت معصومه(س) و از شرکت‌کنندگان هم ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان گفت: متولیان مسابقات خیلی زحمت می‌کشند و زحمات مجریان از جان و دل بود ولی ضعف هم ممکن است ناخواسته همیشه وجود داشته باشد مثلا یکی از مواردی که در این دوره مشهود بود سطح سؤالات مفاهیم بود البته شاید ضعف از بنده بود که آئین‌نامه را با دقت مطالعه نکرده بودم.

وی افزود: در مجموع مسابقات خوب بود و نمره قابل قبولی دارد؛ البته ضعف‌های جزئی مانند نبودن قرآن درشت‌خط یا خشک بودن صوت وجود داشت که بسیار جزئی است.

قطار مسابقات قرآن قم در ایستگاه پایانی/ قاریان و حافظان از مسابقات می‌گویند

کسمایی با تشکر مجدد از عوامل برگزاری مسابقات تصریح کرد: مکان مسابقات و تنوعی که ایجاد شد بسیار خوب بود البته از مسئولان مسابقات درخواست دارم تا نتایج را بلافاصله بعد از مسابقات اعلام کنند و به روزهای بعد موکول نشود.

محمدحسین عربیان، حافظ 18 ساله قرآن کریم و شرکت‌کننده در رشته حفظ کل این مسابقات گفت: مسابقات از سطح بالایی برخوردار است و از بهترین داوران استفاده شده بود.

قطار مسابقات قرآن قم در ایستگاه پایانی/ قاریان و حافظان از مسابقات می‌گویند

کاروان 50 نفره

همچنین به گفته سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، کاروانی نزدیک به 50 نفر از برترین‌های این مرحله در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های ذکرشده به مرحله کشوری به عنوان نماینده قم اعزام می‌شوند.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی ‌11 و 12 تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی به ترتیب در دو بخش بانوان و آقایان در حال انجام است.

انتهای پیام

captcha