پذیرایی از ۷۲۴ زائراولی حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
کد خبر: 3824326
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

پذیرایی از ۷۲۴ زائراولی حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت

گروه فرهنگی ــ مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت برنامه‌های مختلف با شعار محوری «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت» برگزار خواهد شد که از جمله آن پذیرایی از ۷۲۴ زائراولی حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.

پذیرایی از 724 زائراولی حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدباقر تکیه‌ای، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی  در قم، امروز، 12 تیرماه در نشستی خبری گفت: برنامه‌های دهه کرامت با شعار محوری «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت» برگزار خواهد شد و تمسک به فرازی از زیارت جامعه کبیره که عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم نصیب العین خادم یاران رضوی خواهد بود.

وی افزود: کانون‌های تخصصی و محله‌ای خادم یاری امسال برنامه‌های متعددی را برای ایام دهه کرامت تدارک دیده‌اند که در سه بخش انجام می‌شود؛ بخش اول کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادم یاران رضوی  خواهند بود که  از عصر امروز وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌شوند و در طول چهار روز در قم خواهند بود.

تکیه‌ای با بیان اینکه 44 برنامه از سوی این کاروان انجام می‌شود بیان کرد: تعویض پرچم گنبد فاطمه معصومه(س) در صحن امام رضا، حضور در جشن میلاد حضرت معصومه، حضور در خطبه خوانی رورز میلاد، حضور در مسجد مقدس جمکران و مراسم خطبه‌خوانی، حضور در برخی روستاهای محروم، نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدا، حضور در معدن منگنز قم حضور در آسایشگاه فاطمیه و کوثر همچنین حضور  در منزل شهید مدافع حرم و دیدار با آیت الله سبحانی از جمله برنامه‌های این کاروان است.

وی ادامه داد: پذیرش زائر اولی‌ها با حضور 724 نفر که عمدتا از استان‌های سیل‌زده کشور هستند از دیگر برنامه‌ها است؛ این کاروان سه روز در قم هستند و در روز میلاد به صورت پیاده به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

تکیه‌ای بیان کرد: زیارت از امامزادگان مهم قم مانند موسی مبرقع و امامزاده شاه سیدعلی همچنین مراسم غبارروبی از حرم از دیگر برنامه‌های این کاروان مهر فاطمی است.

وی افزود: هیئت زوار حضرت رضا(ع) به برکت دهه کرامت افتتاح خواهد شد؛ این هیئت در قالب دسته شادی امشب از مسجد امام عسکری به سمت حرم پیاده‌روی می کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: در نمایشگاه بهشت بانوی حرم مطهر سه غرفه شامل غرفه معرفی کتب رضوی، میزخدمت و جهاد و شهادت ایجاد می‌شود همچنین جشن‌های دهه کرامت در ده مسجد شاخص قم با حضور پرچم متبرک رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کانون خادم یاران سلامت نیز اردوی ویژه‌ای را ویژه نیازمندان در متطقه دستجرد برگزار خواهند کرد که با حضور پزشکان متخصص انجام خواهد شد و این پزشکان به ویزیت مردم می‌پردازند.

تکیه‌ای حضور خادم یاران رضوی در بوستان‌های سطح شهر را از دیگر کارها برشمرد و بیان کرد: در این برنامه‌ها، خدمات پزشکی، کتابخوانی، تبلیغی و ... به مردم ارائه خواهد شد.

وی افزود: نشست تخصصی بانوان فرهنگی قم با عنوان«برهان» از دیگر برنامه‌های این دهه هست همچنین جشن «معصومه‌های بهشتی» در کارگاه‌های هنری در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: توجه عمومی به زیارت به عنوان مفهوم راهبردی شیعه، خدمت کریمانه و مومنانه و محبت و ارادت به اهل بیت(ع) به خصوص فاطمه معصومه(س)، معرفت به امام و الگوسازی در نشاط مومنانه را از جمله برنامه‌های محوری این دهه برشمرد که می‌تواند محور وحدت مسلمین از مذاهب مختلف هم باشد.

وی افزود: کسانی که زائر اولی برای زیارت عتبات باشند هم تحت پوشش برای اعزام به عتبات قرار خواهند گرفت که کاروانی 50 نفره در حال ثبت نام است.

انتهای پیام

captcha