اعزام 17 کاروان از دانشگاهیان استان قم به کربلای معلی
کد خبر: 3822718
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

اعزام 17 کاروان از دانشگاهیان استان قم به کربلای معلی

گروه اجتماعی ــ مسئول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم گفت: 17 کاروان از دانشگاهیان در بازه زمانی اول مرداد98 تا قبل از ایام اربعین،‌ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

اعزام 17 کاروان از دانشگاهیان استان قم به کربلای معلیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طاهری، مسئول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم 5 تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: بیست و یکمین دوره قرعه‌کشی عتبات دانشگاهیان از ابتدای خرداد ماه امسال با اعلام فراخوانی، آغاز شده و در 15 خرداد ثبت نام‌ها از طریق سایت لبیک به صورت کشوری در سامانه مربوطه انجام شد.
وی بیان کرد: در فراخوان اولیه و پیش از انجام قرعه کشی،‌ 2 هزار و 620 نفر ثبت نام کردند که از این میزان،‌هم اکنون 17 کاروان در بازه زمانی اول مرداد تا قبل از ایام اربعین،‌ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
مسئول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم،‌ با بیان اینکه هیچ گونه شرایط خاصی برای ثبت نام دانشگاهیان در این دوره وجود نداشت، ‌گفت: تمامی دانشگاهیان از جمله اساتید و دانشجویان در هنگام فراخوان ثبت نام، مجاز به ثبت نام بودند.
طاهری اظهار کرد: به طورکلی عتبات دانشگاهیان، در دو طرح تابستان و زمستان اجرا می شود،‌ که معمولا طرح تابستان ظرفیت محدودتری نسبت به طرح زمستان دارد،‌ بنابراین ظرفیت این دوره از عتبات 17 کاروان بوده است، ‌درحالی که ثبت نام عتبات دانشگاهیان در طرح زمستان با ظرفیت 30 کاروان انجام می شود.
وی در خصوص تسهیلات این دوره از عتبات دانشگاهیان گفت: کسانی که قصد انجام سفر زمینی دارند،‌ مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان وام می توانند دریافت کنند،‌ اما به افرادی که تمایل به انجام سفر هوایی دارند، ‌مبلغ 3 میلیون تومان وام اعطا خواهد شد.
مسئول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم عنوان کرد: مدیران این کاروان ها از میان دانشگاهیان با تجربه در این زمینه بوده و همچنین اکثرا کسانی هستند که توانایی مداحی نیز دارند، برنامه های اعزام و اقامت این 17 کاروان نیز به گونه ای ساماندهی شده که تمامی کاروان ها یک شب جمعه را در کربلا تجربه خواهند کرد.
طاهری طول مدت سفر عتبات دانشگاهیان را یک هفته اعلام کرد و گفت: برنامه نجف شناسی، اجرای ‌برنامه های فرهنگی، اعطای هدایایی از طرف بعثه مقام معظم رهبری،‌ زیارت حضرت حُر و ... ازجمله برنامه های درنظر گرفته طی این سفرهای مقدس است.
وی تاکید کرد: درصورتی که متقاضیان شرکت در سفر عتبات عالیات دانشگاهیان،‌ نام آن ها در قرعه کشی اعلام نشده است، می توانند با شماره گیری دفتر استان قم و یا مراجعه به سامانه مربوطه، به صورت رزرو، نام خود را ثبت کنند،‌ درصورتی که افرادی از این سفر انصراف دهند نام اشخاصی که در لیست رزرو قرار گرفته است،‌ جایگزین افراد انصرافی می شود.
مسئول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم عنوان کرد: به دانشجویان متاهلی که تمایل دارند تا به همراه خانواده خود به عتبات عازم شوند نیز به همه اعضای خانواده شان وام تعلق می گیرد.
انتهای پیام
captcha