اعتیاد در نهایت منجر به زیرپا گذاشتن ارزش‌های اعتقادی می‌شود
کد خبر: 3822436
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

اعتیاد در نهایت منجر به زیرپا گذاشتن ارزش‌های اعتقادی می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: فرد مبتلا به مواد مخدر چرخه زندگی، خانواده‌، باور و نگرش خود را از دست‌ می‌دهد در واقع ارزش‌های دینی و اعتقادی را زیرپا می‌گذارد.

جنشواره«محله سلامت» گامی بلند برای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از قم، حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر قم شب گذشته، چهارم تیرماه در حاشیه بازدید از هفتمین مرحله از جشنواره «محله سلامتی» در جمع خبرنگاران گفت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های مهمی است که منجر به ایجاد عوارض و خسارات جبران‌ناپذیری در خود فرد، خانواده و جامعه می‌شود لذا ارتقای دانش، بینش و نگرش افراد جامعه یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش کردیم تا با با اطلاع‌رسانی مناسب و ارائه خدمات مختلف از خطرات این آسیب جلوگیری کرده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بلندی برداریم و این‌گونه افراد واکسینه می‌شوند تا افراد کمتری گرفتار بلای خانمان‌سوز اعتیاد شوند.

مالکی‌نژاد با اشاره به این‌که اعتیاد عوارض مختلفی دارد، ادامه داد: فرد مبتلا به مواد مخدر چرخه زندگی، خانواده‌، باور و نگرش خود را از دست‌ می‌دهد در واقع ارزش‌های دینی و اعتقادی را زیرپا می‌گذارد لذا ما به عنوان کمیته فرهنگی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با برپایی این نمایشگاه از مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد جلوگیری خواهیم کرد.

وی گفت: اعتیاد خبر نمی‌دهد و در کمین تمام جوانان می‌تواند باشد و تنها افرادی مصونیت دارند که خانواده آن‌ها مطلع و آگاه باشند و با این پدیده مقابله کنند؛ یکی از بهترین راه پیشگیری و مقابله با اعتیاد اطلاع‌رسانی است و خانواده‌ها می‌توانند در پنج شب برپایی نمایشگاه در بوستان پاکبان جنب شهرداری سطح اگاهی و اطلاعات خود را ارتقا دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اگر سطح آگاهی خانواده ارتقا یابد، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و جوانان از اعتیاد مصون می‌مانند.

انتهای پیام

captcha