ضرورت خروج محمود عباس از پیمان اسلو
کد خبر: 3822424
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
نماینده جنبش جهاد تأکید کرد:

ضرورت خروج محمود عباس از پیمان اسلو

گروه بین‌الملل ـ ناصر ابوشریف تأکید کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید در واکنش به طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» از پیمان «اسلو» خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، عصر امروز(چهارم تیرماه) با بیان این مطلب در نشست «فلسطین و طرح آمریکایی معامله قرن» در تهران گفت: آمریکا و اسرائیل با همکاری برخی رژیم‌های عربی فقط به دنبال نابودی فلسطین نیستند، بله آن‌ها درصد نابودی دین، فرهنگ، تاریخ و تمدن امت اسلام هستند.

وی با تأکید بر این که محکومیت و مخالفت با طرح آمریکایی معامله قرن کافی نیست، گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید در واکنش به این طرح که با مخالفت تمامی گروه‌های فلسطینی مواجه است، هرچه سریع‌تر از پیمان «اسلو» خارج شود.

ناصر ابوشریف در ادامه کارگاه منامه به‌عنوان نخستین گام معامله قرن را «فساد بر زمین» خواند و گفت: آمریکا و اسرائیل درصدد انتقام گرفتن از جبهه مقاومت در لبنان و سوریه، ایران و همه شرافتمندان مسلمان هستند.

ترامپ در پی غارت ثروت مسلمانان است

خالد القدومی، نماینده جنبش حماس نیز در ادامه این نشست، با تأکید بر این که معامله قرن هیچ چیزی برای فلسطینیان ندارد، گفت: این طرح حتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به سمت نابودی می‌کشاند و به این سمت می‌رود که فلسطینیان شهروند اسرائیلی شوند.

وی در ادامه ترامپ را روباه حیله‌گری دانست که نمی‌توان از آن انتظار خیر و خوبی داشت و گفت: ترامپ دائما عربستان را تحقیر و از این کشور طلب پول می‌کند و معامله قرن نیز طرحی است که تنها با پول عرب‌ها قرار است اجرایی شود.
ضروت خروج محمود عباس از پیمان اسلو
خالد القدومی گفت: فشار افکاری عمومی سبب شد که کنفرانس منامه که قرار بود در سطح مقامات و رؤسا برگزار شود به یک کارگاه بی‌خاصیت تغییر ماهیت دهد.

وی گفت: ساکنان نوار غزه با وجود این که از گرسنگی، بیکاری و مشکلات زیادی رنج می‌برند، اما آن‌ها هرگز حاضر نیستند که عزت و کرامت خود را با هیچ چیزی عوض کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به این که ترامپ درصدد غارت ثروت و منابع مسلمانان است، گفت: باید منطقه را از وجود آمریکایی‌ها و خارجی‌ها پاکسازی و اختلافات فرقه‌ای را کنار بگذاریم.

یادآوری می‌شود، نشست «فلسطین و طرح آمریکایی معامله قرن» عصر امروز(چهارم تیرماه) با حضور حمیدرضا دهقانی پوده، دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت خارجه ایران، صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران، محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، ناصر ابوشریف،  نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، خالد القدمی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران و جمعی از سفرا، دیپلمات‌ها و اصحابه رسانه در ساختمان شورای راهبردی وزارت خارجه در تهران برگزار شد.

پیمان اسلو، نخستین توافقی است که در سال 1993 میلادی میان اسرائیل و جنبش آزادیبخش فلسطین در اسلو نروژ برقرار شد. توافقنامه صلح میان سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی به نحوی تنظیم شده که شرایط برای تثبیت تدریجی سلطه کامل رژیم صهیونیستی بر مناطق تحت اشغالش فراهم شود. در این توافقنامه‌ها در مقابل امتیازات فراوانی که برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شد، تعهدات ناچیزی نیز برای این رژیم اشغالگر لحاظ شد که این تعهدات نیز هیچگاه از جانب این رژیم به اجرا در نیامد.
 
انتهای پیام
captcha