فعالیت‌های علمی خانواده ایثارگران دنبال کردن مسیر شهدا است
کد خبر: 3821624
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

فعالیت‌های علمی خانواده ایثارگران دنبال کردن مسیر شهدا است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: تلاش نخبگان ایثارگر در جبهه علمی و فرهنگی گام برداشتن در راستای حفظ دستاوردهای شهدا و مسیر آنان است.

نخبگان ایثارگران وارثان انقلاب و حافظان دستاورد شهدا هستندبه گزارش ایکنا از قم، سیدجواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، امروز، دوم تیرماه در نشست نخبگان شاهد و ایثارگر قم، گفت: امروز نسل ایثارگر در جبهه علم و دانش و تولیدات علمی، اهداف شهدا را دنبال کرده و در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارد.

هاشمی افزود: نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ارزنده‌ای است، نخبگان ایثارگر در جبهه علمی و فرهنگی در راستای حفظ دستاوردهای شهدا گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد: با تکیه بر توان نخبگان متعهد و دلسوز می‌توان رونق اقتصادی و گسترش اشتغال را موجب شد و علاوه بر این در حوزه  مسائل فرهنگی نیز با قوت بیشتر عمل کرد.

هاشمی تأکید کرد: در راستای تعامل هر چه بیشتر نخبگان اردوی یک‌روزه ویژه نخبگان استان قم به‌زودی برگزار می‌شود و افراد ضمن آشنایی و تعامل با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های سایر نخبگان به هم‌افزایی و ارائه طرح و ایده‌های خود می‌پردازند.

عادل مهری‌ورنیاب، رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور نیز در این نشست بیان کرد: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در این عرصه نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای است، وارثان انقلاب دلسوزان انقلاب هستند و در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب و شهدا تلاش می‌کنند.

وی ضمن شنیدن پیشنهادات و طرح‌های نخبگان حوزوی در استان قم افزود: طرح‌های کارگروه طلاب و فضلای نخبه شاهد و ایثاگر استان طرح‌های اجرایی است و نیازمند آن است تا این طرح‌ها مورد مطالعه بیشتر قرار گرفته و برنامه‌ریزی و جلسات بیشتری برگزار شود.

مهری‌ورنیاب ادامه داد: فعالیت فرهنگی و تدریس در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی، پیگیری مجلات isc، حل مشکل دریافت آثار نخبگان به صورت غیرحضوری و ایجاد انگیزه در ارسال کلیه آثار، راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوعات مختلف از جمله مواردی است که باید با همکاری و مشارکت فکری و معنوی نخبگان مورد پیگری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شناسایی مهارت‌های ایثارگران قبل از ورود به دانشگاه و تقویت این مهارت‌ها، بررسی 100 چالش نظام و اولویت دهی به 10 چالش از سوی بنیاد، ارتباط با حوزه اشتغال و آموزش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی نخبگان توانمند ایثارگر به دستگاه‌ها بخشی از اقدامات در حال پیگیری از سوی نخبگان حوزه است.

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: تلاش داریم تا در زمینه توانمندسازی نیروهای نخبه و ظرفیت‌های موجود در بین نخبگان و معرفی ایشان به جامعه اقدام کنیم و بحث مدیریت فردا نمونه این اقدامات است.

یادآور می‌شود، در این نشست که با حضور معاون فرهنگی و آموزش و کارشناس امور نخبگان استان برگزار شد اعضای شورای هماهنگی نخبگان استان به همراه کارگروه طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر و نخبگان دانشگاهی به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات و طرح‌های خود پرداختند و هم‌چنین به مسایل و مشکلات مربوط به جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها، اشتغال، معرفی توانمندی نخبگان به مدیران دستگاه‌ها و .... پرداختند.

انتهای پیام

captcha