مرحله نهایی مسابقات اوقاف قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3820799
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
۱۱ و ۱۲ تیرماه؛

مرحله نهایی مسابقات اوقاف قم برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در روز‌های ۱۱ و ۱۲ تیرماه در امامزاده شاه سیدعلی(ع) خبر داد.

صالح نژادسیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم، روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه در دو بخش خواهران و برادران و به میزبانی مجتمع فرهنگی امامزاده سید‌علی(ع) برگزار خواهد شد.
وی افزود:۵۰ نفر از خواهران و ۲۵ نفر از برادران به مرحله نهایی مسابقات راه یافته‌اند که دوره آموزش و ارتقا‌ این شرکت‌کنندگان نیز ۳۰ خردادماه در دارالقرآن امام علی(ع) واقع در خیابان شهداء برگزارشد.
وی با بیان اینکه محوریت برنامه‌های قرآنی این اداره کل در بقاع متبرکه انجام می‌شود، گفت: علاوه بر حفظ قرآن کریم، دوره‌های آموزشی در زمینه قرائت، ترتیل، تجوید و تفسیر و معارف قرآن کریم در مراکز فرهنگی ـ قرآنی بقاع متبرکه قم در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: امسال برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه استان قم در قالب برنامه‌های اوقات فراغت آغاز می‌شود، ولی این برنامه‌ها منحصر به فصل تابستان نیست و بعد از فصل تابستان هم در بقاع متبرکه استان در طول سال هم ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مربیان به اندازه کافی برای دوره‌های آموزشی قرآن در استان داریم، افزود: به عنوان مثال حدود 800 مربی حفظ قرآن از سوی اداره اوقاف در استان قم تربیت شده‌اند.
صالح‌نژاد برنامه اداره اوقاف استان را تبدیل هر کدام از بقاع متبرکه قم به قطب قرآنی دانست و تصریح کرد: دوره‌های آموزشی با موضوع قرآن را در این بقاع برای اقشار مختلف و سنین گوناگون در بقاع متبرکه استان برگزار خواهیم کرد؛ همچنین امسال برای شرکت پنج هزار نفر در دوره‌های قرآنی اداره اوقاف استان قم برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: سیاست جدید سازمان اوقاف در بحث دوره‌های آموزشی قرآن، ارتقا‌ کیفیت آموزش به جای افزایش کمی تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌ها است.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: بقاع متبرکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ معنوی و مادی برای فعالیت‌های قرآنی دارند تا این فعالیت‌ها را در خود این بقاع و مناطق پیرامون آن‌ها گسترش بدهیم.
انتهای پیام
captcha