دیدار وزیر علوم با مراجع تقلید در قم
کد خبر: 3820293
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

دیدار وزیر علوم با مراجع تقلید در قم

گروه اجتماعی ــ وزیر علوم صبح امروز، ۲۸ خردادماه با هدف زیارت حضرت معصومه(س) و دیدار با چند تن از مراجع تقلید وارد شهر مقدس قم شد.

دیدار وزیر علوم با مراجع تقلید در قمبه گزارش ایکنا از قم، منصور غلامی، وزیر علوم امروز، 28 خردادماه در بدو ورود به قم به دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در قم رفت و بعد از آن نیز دیدارهایی با مراجع تقلید خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی در این دیدار بر لزوم استفاده بهینه از امکانات کشور تأکید کرد و گفت: با مشورت با افراد متخصص می‌توانیم این شرایط سخت اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

وی با تأکید بر اینکه مشورت دستوری دینی است و در آن ضرر وجود ندارد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت افراد متخصص و توانا می‌تواند مشکلات را کاهش دهد و آینده را تضمین کند.

شهرستانی با اشاره به تلاش برای نشر معارف اهل بیت‌(ع) افزود: ایجاد چندین کتابخانه تخصصی که برخی از آن‌ها در در دنیای اسلام بی‌نظیر است بعد از انقلاب ایجاد شده است.

همچنین غلامی در سخنانی گفت: بالغ بر ۶۵ بنیاد نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور درست شده است و بنا داریم از ظرفیت خیران و نیکوکاران در توسعه خوابگاه‌ها و ایجاد فضاهای جدید آموزشی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود دارند که توان دولت برای ایجاد خوابگاه به ویژه برای دانشجویان دختر کافی نیست و باید از خیرین بهره ببریم.

یادآور می‌شود، زیارت حضرت معصومه(س)، ملاقات با آیت‌الله مکارم و آیت‌الله صافی از جمله برنامه‌های صبح وزیر علوم است و عصر نیز با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی دیدار خواهد کرد. همچنین وی با آیت‌الله اعارفی، مدیر حوزه دیدار می‌کند.

انتهای پیام

captcha