اولین روز مسابقات قرآن اوقاف قم خاتمه یافت
کد خبر: 3819256
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
در مرحله مقدماتی؛

اولین روز مسابقات قرآن اوقاف قم خاتمه یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ــ اولین روز از مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم امشب 24 خرداد با برگزاری رقابت‌های حفظ کل و قرائت تحقیق خاتمه یافت.

اولین روز مسابقات قرآن اوقاف قم خاتمه یافتبه گزارش ایکنا از قم، اولین روز این مسابقات شامل دو نوبت صبح و عصر امروز 24 خردادماه بود؛ ابتدا در نوبت صبح رقابت‌های حفظ 20، ده و 5 جزء، همچنین اذان، دعا و ترتیل در سه سالن جداگانه در امامزاده ابراهیم(ع) قم برگزار شد.

در نوبت عصر رقابت‌های تحقیق و حفظ کل در دو سالن مجزا برگزار شد و حافظان و قراء ممتاز قم که بیشتر آنان صاحب جلسات قرآنی و قراء و مرتلان حرم حضرت معصومه(س) هستند در نوبت عصر در این رقابت تنگاتنگ حضور داشتند.

کسانی که حدنصاب لازم در مرحله نخست را به دست آورند در مرحله نهایی که تیرماه برگزار می شود به رقابت پرداخته تا تکلیف نفرات برتر مشخص شود.

داوری این مسابقات در بخش اذان، دعا و حفظ ۵ جزء، بر عهده علی علیزاده، کعبی و معتمدی بود؛ داوری ترتیل نیز بر عهده آقایان کسمائی، شعاعی، رحمانی و محمدی و مسابقات حفظ ده و ۲۰ جزء نیز بر دوش آقایان ترکمن، محمدی پرچوی، نصراللهی دهدشتی و فرقانی بود.

مسابقات بانوان نیز فردا صبح ۲۵ خردادماه در همین مکان شریف برگزار می‌شود و تیم‌های جداگانه داوری قضاوت مسابقات در رشته‌های مختلف را بر عهده خواهند داشت.

در مجموع این مسابقات نزدیک به ۳۰۰ نفر از برادران ثبت نام کرده‌اند که بخش اعظم آن‌ها در رشته‌های صبح شرکت کرده بودند؛ فردا 25 خرداد نیز رقابت‌ 210 نفر از قاریان و حافظان بانو در رشته‌های یادشده به جز اذان برگزار خواهد شد.

قاریان، حافظان و داوران این مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از نحوه برگزاری این مسابقات ابراز رضایت کردند؛ انتخاب مکان مناسب، رشد سطح مسابقات به خصوص در رشته حفظ، انتخاب زمان مسابقات و یک روزه شدن آن از نکات مثبت مورد توجه آنان بود همچنین برخی از قاریان کیفیت صوت برای قرائت را مناسب ندانستند و خواستار رفع این نقیصه برای مرحله نهایی که از حساسیت بیشتری برخوردار است شدند.

یادآور می‌شود چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای 24 و 25 خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ 20، ده و 5 جزء همچنین اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha