مراسم جشن روزه‌اولی‌ها در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3814016
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

مراسم جشن روزه‌اولی‌ها در ارومیه برگزار شد

گروه فرهنگی - مراسم جشن روزه‌اولی‌ها ویژه دختران عضو کانون‌های مساجد در کانون فرهنگی - هنری محبان ام ابیهای ارومیه برگزار شد.

مراسم جشن روزه‌اولی‌ها در ارومیه برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی، شامگاه ۱ خردادماه، در مراسم جشن روزه‌اولی‌ها در ارومیه بیان کرد: اهل روزه واقعی، تقواپیشگانی هستند که ذخیره بطن را از نان تهی و از انوارهای آسمانی آکنده می‌سازند.
وی ادامه داد: با توسل به قرآن و تمسک به اهل بیت و در پرتو عنایات و برکات این ماه می‌توان رازهای خود را با صاحب حق و خدای سبحان گفت و سر به آستان ربوبی نهاد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی خاطرنشان کرد: در این روز ما یادآور می‌شویم که فرزندان ما به سوی کارهای نیک گام برمی‌دارند و این جشن روزه‌اولی، آغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که نوجوانان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.
وی یادآور شد: ما این روز را جشن می‌گیریم تا به‌این وسیله بابت نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا کرده است، شکرگزار باشیم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: جشن روزه‌اولی‌ها یک خاطره شیرین و به‌یادماندنی است که در این روز دوستان در کنار هم، با به‌جای‌آوردن فریضه الهی روزه با خدای خود عهد و پیمان می‌بندند و برای رسیدن به اوج بندگی تمرین می‌کنند.
گفتنی است، این مراسم با حضور ۴۰ نفر از دختران عضو کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد ارومیه، در حسینیه ائمه اطهار برگزار شد که در این مراسم جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا گردید و این طرح به‌صورت سراسری و همزمان با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در مساجد منتخب کشور برگزار گردید.
لازم به ذکر است، در پایان مراسم با افطاری ساده و پذیرایی از روزه‌داران نوجوان خاتمه یافت.
انتهای پیام

captcha