تربیت دینی نسل جوان متضمن آینده‌ای بدون معضلات اجتماعی
کد خبر: 3813941
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

تربیت دینی نسل جوان متضمن آینده‌ای بدون معضلات اجتماعی

گروه اجتماعی- امام جمعه شهرستان سرعین در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: اگر تربیت نسل جوان امروزی با آموزه‌های دینی انجام پذیرد در آینده‌ای نه چندان دور جامعه‌ای بدون معضلات اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

تربیت دینی نسل جوان متضمن آینده‌ای بدون معضلات اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری امام جمعه شهرستان سرعین روز گذشته 31اردیبهشت ماه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان و اعضای جلسه شورا در سالن جلسات فرمانداری سرعین برگزار شد، گفت: اگر تربیت نسل جوان امروزی با آموزه های دینی انجام پذیرد در آینده ای نه چندان دور جامعه ای بدون معضلات اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر در جمع مسئولین و کارگزاران نظام سه توصیه داشتند، بخش نخست این توصیه مربوط به دولت به معنای اخص یعنی رئیس جمهور و وزرا، بخش دوم مربوط به رؤسای قوای سه گانه و بخش سوم هم مربوط به مردم بود.

وی افزود: اگر فرمایشات معظم رهبری را همواره مدنظر قرار داده و تحلیل کرده و عمل بکنیم به جرات می توانم بگویم که قسمت اعظم مسایل، مشکلات و معضلات اجتماعی کشور مرتفع می شود

در ادامه عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات عبادات و با اشاره به بخشهای مهمی از نامه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۲۷ پیام مقام معظم رهبری به اجلاس های سراسری نماز بیست پیام خطاب به آموزش و پرورش می باشد که نشان از اهمیت این نهاد در تربیت نسل جدید دارد.

عبدی افزود: ابتدای سوره علق با اقرا شروع می شود و پایان سوره به سجده ختم می شود و بنابراین این پیام را به ما می رساند که خواندن باید نتیجه اش به سجده منتهی گردد و اگر علم با تعهد و پرورش باور های دینی همراه باشد می تواند انسان را به مقام مرتبه عالی سوق دهد.

وی تصریح کرد: اگر در راستای تربیت دینی و ترویج نماز نیرو و بودجه صرف نکنیم باید در آینده بودجه بیشتر و مضاعفی را در جهت مقابله با آسیب های فکری، اجتماعی و فرهنگی هزینه کنیم.

عبدی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در راستای  ترویج و نشر نماز گفت: طبق نظر ایشان نقطه شروع ترویج و نشر نماز در جامعه از مدارس و توسط آموزش و پرورش است و این امر می تواند تضمین کننده آینده ای روشن و بدون مسایل، مشکلات و معضلات اجتماعی باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با بیان اینکه اگر نسل جوان متدین تربیت نشود ما در جامعه شاهد بی مسئولیتی و ناهنجاری خواهیم بود، اظهار داشت: تربیت درست یک نسل از خانواده شروع می شود و در راستای آن همراهی آموزش و پرورش و سوق دادن نسل جوان به نماز و آموزه های دینی متضمن سبک زندگی دینی و بدونه مسایل و مشکلات اعتقادی برای نسل جوان است.

انتهای پیام

captcha