افغانستان و ایران دارای اشتراکات سنتی زیادی هستند
کد خبر: 3813939
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

افغانستان و ایران دارای اشتراکات سنتی زیادی هستند

گروه فرهنگی- مسئول غرفه کشور افغانستاندر بخش بین‌الملل چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: افغانستان و ایران دارای فرهنگ، مذهب و اشتراکات سنتی زیادی هستند.

افغانستان و ایران دارای اشتراکات سنتی زیادی هستندسلیمان حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص محصولات ارائه شده در غرفه کشور افغانستان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: سه موضوع شخصیت‌های قرآنی و دینی افغانستان، قاریان و حافظان قرآن‌کریم و محصولات رسانه‌ای افغانستان در نمایشگاه به مخاطبان ارائه شد.

وی ادامه داد: افغانستان از جمله کشور‌هایی است که دارای رتبه‌های علمی بالا اعم از بحث مرجعیت هم‌چون مرحوم آخوندخراسانی و... بوده است. قاریان زیادی بوده‌اند که از افغانستان به ایران آمده و مدرک بین‌المللی خود را کسب کرده‌اند. همچنین این کشور در زمینه کتب و تفاسیر زیادی نیز موفق بوده است که از این کتب می‌توان به تفسیر کابلی، ترجمه تفسیر کاشف و... اشاره کرد.

مسئول غرفه کشور افغانستان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بیان کرد: با توجه به هوشمند شدن زندگی بشر و استفاده مردم از تلفن‌های همراه هوشمند، کشور افغانستان به سمت تبدیل محصولات فرهنگی، قرآنی و دینی خود به نرم‌افزار‌هایی برای گوشی‌های هوشمند حرکت کرد. این مجموعه نرم‌افزار‌ها به عنوان کتابخانه‌هایی با موضوعات تفسیر، احادیث، قرآن، روایات، تاریخ و... به مخاطبان ارائه می‌شوند.

حسینی بیان کرد: یکی محصولات رسانه‌ای افغانستان، نرم افزار «طلیعه نور» بوده که این نرم‌افزار به همراه دیگر نرم افزار‌ها برای معرفی در این نمایشگاه به صورت رایگان از طریق وای‌فای برای مخاطبان به اشتراک گذاشته و در صورت تمایل بازدید‌کنندگان برای خرید این نرم‌افزار‌ها با تخفیف ۵۰درصدی به مخاطبان ارائه شد تا به راحتی در دسترس آنان قرار گیرد. علاوه بر این خدمات، یک کتابخوان را به صورت رایگان برای آشنایی بیشتر بازدید‌کنندگان در اختیار آنان قرار دادیم.

مسئول غرفه کشور افغانستان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: خاستگاه بسیاری از هنر‌ها کشور افغانستان بوده، اما هنر‌هایی هم‌چون خطاطی، تذهیت، ارائه پوشش‌های مختلف مربوط به این کشور و دیگر زمینه‌ها با توجه به معرفی آسان آنان به مخاطبان، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که تاکنون برای بسیاری از مخاطبان ناشناخته بوده، سبک آشپزی کشور افغانستان است. خوشبختانه در این نمایشگاه فرصت معرفی این زمینه فراهم شد تا بازدیدکنندگان بیشتر با این سبک آشپزی آشنا شوند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این نمایشگاه فرصت معرفی و آشنایی بیشتر برای آن فراهم شد، پوشش کشور افغانستان است. در پوشش این کشور از رنگ‌های بسیار شاد و متنوعی استفاده می‌شود و سعی بر ان بود تا بیشترین تنوع لباس‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

مسئول غرفه کشور افغانستان در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بیان کرد: افغانستان و ایران دارای فرهنگ، مذهب و اشتراکات سنتی زیادی هستند، امیدوار هستیم نگاه متفاوت در ایران نسبت به هموطنان ما از بین رود و رابطه ای بهتر و بیشتر از قبل میان آنان برقرار شود.

انتهای پیام

captcha