جشن روزه‌اولی‌های عضو کانون‌های مساجد قم برگزار شد
کد خبر: 3813782
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

جشن روزه‌اولی‌های عضو کانون‌های مساجد قم برگزار شد

گروه اجتماعی ــ جشن روزه‌اولی‌ها با حضور ۲۰۰ نفر از دختران عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم ۳۱ اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

جشن روزه‌اولی‌های عضو کانون‌های مساجد قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، جشن روزه‌اولی‌ها ویژه دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم شب گذشته، 31 اردیبهشت‌‌ماه در شبستان حضرت زهرا(س) واقع در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
این مراسم به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در همه استان‌ها و در مساجد منتخب اجرا شد و 200 نفر از دختران 9 ساله عضو کانون‌های مساجد که امسال برای اولین بار روزه می‌گیرند، در این جشن شرکت کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، استاد راستگو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم و مسئولان و مادران و خانواده‌های دختران روز‌ه‌اولی عضو کانون‌های مساجد  استان قم در این مراسم حضور داشتند.
این مراسم که از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم با همكاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) ‌برگزار شد با شعار «گام دوم انقلاب با بچه‌های مسجد» در سراسر کشور اجرا شد.  
در مراسم جشن روزه‌اولی‌های دختران عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم، برنامه‌های جذاب از جمله قرائت قرآن کریم توسط یکی از نوجوانان عضو کانون‌های مساجد استان، شعرخوانی همگانی، سرودخوانی گروه شمیم رضوان و غیره اجرا شد.
‌ارزانی در این مراسم، به ویژگی‌های شخصیتی سیدبن طاووس(ره) یکی از علمای بزرگ اسلام اشاره کرد و در ادامه افزود: شما امسال به سن تکلیف رسیدید و کارهای خوب شما در کارنامه عمل شما ثبت می‌شود.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ادامه داد: لوح سفیدی برای هر یک از شما وجود دارد که کارهای خوب شما از جمله نماز، روزه، کمک به دیگران و غیره و همچنین کارهای بد در این لوح ثبت می‌شوند.
ارزانی ضمن تبریک این روز به روزه‌اولی‌ها و اولیای آنها، تصریح کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س)  مکان بسیار مقدسی است و ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند است که خداوند دعاهای مؤمنان را در این ماه مستجاب می‌کند.
احترام به پدر و مادر از دیگر سفارش‌های مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزه‌اولی‌ها بود که به آیه 23 سوره مبارکه اسرا اشاره کرد که خداوند می‌فرماید: «و به پدر و مادر نیکی کنید. هر گاه تا تو زنده هستی هر دو یا یکی از آن دو سالخورده شوند، آنان را میازار و به درشتی خطاب مکن و با آنان به اکرام سخن بگوی‏».
این مبلغ بین‌المللی، دعای پایانی سخنان خود را در قالب شعر برای روزه‌اولی‌ها خواند و روزه‌اولی‌ها نیز به صورت همخوانی دست به دعا برداشتند.
یادآور می‌شود، حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین راستگو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که مطالب و معارف دینی را در قالب شعر و سرود با مشارکت دختران روزه اولی اجرا کرد و برنامه‌ای جذاب را در این جشن رقم زد.
انتهای پیام
captcha