حضور ۱۲ مؤسسه از آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3813497
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
نمایشگاه چهاردهم/

حضور ۱۲ مؤسسه از آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فرهنگی ــ مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: ۱۲ مؤسسه از آستان قدس رضوی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد حضور یافته و به ارائه برنامه‌هایشان پرداختند.

حضور 12 موسسه از آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن مشهدحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و متولی نمایشگاه‌های قرآن در آستان قدس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد حدود 2500 متر فضا برای جانمایی غرفه‌های آستان قدس اختصاص داده شد.
وی افزود: 12 مؤسسه از آستان قدس رضوی شامل مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس، بنیاد پژوهش‌ها، به‌نشر، مؤسسه آفرینش‌های هنری، سازمان کتابخانه‌ها، اسناد و موزه‌ها، موسسه چاپ و انتشارات، مدیریت فرهنگی، اداره پاسخگویی به سوالات شرعی، دانشگاه امام رضا(ع)، دانشگاه رضوی، مرکز مشاوره و موسسه قرآن کریم که در نمایشگاه مشهد حضور یافتند.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: مرکز قرآن کریم نیز با 5 غرفه حضور یافت که یکی از این غرفه‌ها با عنوان «مهدالرضا(ع)» ویژه کودکان با 11 کارگاه آموزشی در قالب بازی و سرگرمی بود که آموزش نماز، مفاهیم قرآنی و... را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دادند.
میریان بیان کرد: بخش دیگر، مرکز قرآن‌کریم ثبت‌نام و شناسایی جلسات قرآن سنتی و خانگی است که در این بخش جلسات قرآن سنتی و خانگی اقدام به ثبت‌نام کرده و شناسایی می‌شوند، سپس از سوی مرکز قرآن برنامه‌های مختلفی برای این جلسات ارائه خواهد شد.
وی اظهار کرد: بخش دیگر طرح حافظون است که در این قسمت مشاوره حفظ به افرادی که می‌خواهند حافظ قرآن شوند داده می‌شود. غرفه «شباب الرضا(ع)» از دیگر بخش‌های فعال شامل استعدادیابی نوجوانان در مبحث تلاوت، قرائت و سایر زیرمجموعه‌ها بود.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: موسسه آفرینش‌های هنری با دو غرفه شامل بخش فروشگاهی، نمایشگاهی و یک بخش ورکشاپ هنری بود. در این بخش هر روز یک استاد که از اساتید خوش‎نویسی و کتابت قرآن هستند، با اثر هنری خود در نمایشگاه حضور یافتند و تابلوهای خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: همچنین موسسه چاپ و انتشارات نمایش قرآن‌های مختلفی که این مدت به چاپ رسیده و همچنین بخش وقف و نذر قرآن‌کریم را بر عهده دارد و افرادی که مایل بودند در این امر سهیم باشند، در این بخش با پرداخت مبلغی، قرآن را نذر و وقف می‌کردند.
نمایش قرآن‌های خطی 15 قرن اخیر در نمایشگاه قرآن
میریان اضافه کرد: دانشگاه رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) نیز پایان‌نامه‌های قرآنی و فعالیت‌های قرآنی را ارائه کردند. سازمان کتابخانه‌ها با یک بخش نمایشگاهی، سیر قرآن‌های خطی در 15 قرن اخیر را به نمایش گذاشت. یک بخش هم کارگاه جلدسازی و مرمت بود. غرفه انتشارات به‌نشر و بنیاد پژوهش‌ها نمایش و فروش کتاب مذهبی را بر عهده داشتند.
وی گفت: مرکز اموز بانوان و خانواده با ارائه طرحی با عنوان «نقش زن در خانواده» با استفاده از مفاهیم قرآنی و همچنین بازی‌های قرآنی ویژه نوجوانان فعال بود.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به حضور 8 موسسه آستان قدس رضوی به صورت همزمان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران بیان کرد: آستان قدس رضوی به علت محدودیت فضا، با 8 موسسه در نمایشگاه قرآن تهران حضور یافت.
انتهای پیام

captcha