نمایشگاه قرآن قالب فروشگاهی دارد/ ضرورت تقویت بخش بین‌الملل
کد خبر: 3812563
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

نمایشگاه قرآن قالب فروشگاهی دارد/ ضرورت تقویت بخش بین‌الملل

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور و مدرس قرآن کریم با بیان اینکه 27 دوره از برپایی نمایشگاه قرآن می‌گذرد، گفت: هنوز به آن جایگاه واقعی نمایشگاهی نرسیده‌ایم و نمایشگاه قرآن قالب فروشگاهی دارد.

سیدعباس انجام، داور و مدرس قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به بُعد تبلیغی و ترویجی نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: بالطبع هر چه جلوتر می‌رویم، تجربیات متعددی در زمینه برپایی نمایشگاه قرآن کسب و به کار گرفته‌ایم، اما هنوز به آن جایگاه واقعی نمایشگاهی نرسیده‌ایم.

وی با انتقاد از اینکه نمایشگاه قرآن قالب فروشگاهی دارد، ادامه داد: آنچه در نمایشگاه قرآن سهل‌الوصول است بخش عفاف و حجاب است، اما برای بازدید از دیگر بخش‌ها برای مثال بخش عترت، بخش دیجیتال، آموزش و پرورش و مؤسسات دولتی تابلو‌های راهنما کم است.

انجام با تأکید بر اینکه حتی مردم برای تهیه بن‌های خرید اطلاعات درستی ندارند، اظهار کرد: معتقدم اطلاع‌رسانی خوب و مطلوب نبوده است. همچنین بخش بین‌الملل با یک روز تأخیر آغاز شد؛ حتی تعداد غرفه‌هایش کم است.

انجام با تأکید بر اینکه باید بخش بین‌الملل تقویت شود، اظهار کرد: با توجه به تبلیغات سوئی که درباره تشیع در جهان وجود دارد، این نمایشگاه زمینه‌ای برای اعلام نادرستی این مطلب است.

این داور مسابقات قرآن با ابراز گلایه از اینکه در این دوره از نمایشگاه دستاوردهای قرآنی نمود نداشت، بیان کرد: وضعیت به گونه‌ای است که بازدیدکننده نمی‌تواند به راحتی آخرین دستاورد‌های قرآنی نمایشگاه را در عرصه‌های مختلف بیابد.

وی درباره شعار این دوره از نمایشگاه «قرآن، معنای زندگی» گفت: اگر قرآن به معنای واقعی در متن و بطن زندگی باشد، کارکرد واقعی خود را پیدا خواهد کرد. نباید فقط قرآن را خواند و در آن تدبر و تأمل نکرد. بهتر بود نکات کاربردی آیات استخراج و جزوات و کتبی از نکات کاربردی قرآن در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و خانوادگی فراهم می‌شد و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به حضور کمرنگ مردم در این دوره از نمایشگاه، بیان کرد: کاش با تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و همچنین تبلیغات در شهر، شاهد حضور بیش از پیش مردم می‌بودیم. البته شاید در روز‌های آینده حضور مردم بیشتر شود.

یادآور می‌شود بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام

captcha