جشن ازدواج ۱۶۰ طلبه ایرانی جامعةالزهرا(س) برگزار می‌شود
کد خبر: 3806228
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
۵ اردیبهشت‌ماه؛

جشن ازدواج ۱۶۰ طلبه ایرانی جامعةالزهرا(س) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مراسم جشنی به مناسبت ازدواج طلاب حضوری جامعةالزهرا(س) که در سال ۹۶، ۹۷ و ۹۸ ازدواج کرده‌اند روز پنجشنبه، ۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

جشن ازدواج 160 طلبه ایرانی جامعه‌الزهراء(س) برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، ملیحه عرب‌خزائلی، مدیرکل امور طلاب و خانواده جامعةالزهرا(س) امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: اداره امور طلاب از مهرماه سال قبل در جامعةالزهرا(س) اقدام به ایجاد بخش تشکیل خانواده و ازدواج طلاب کرده که این مجموعه و با روندی تحقیقاتی دوساله شکل گرفت.

وی با اشاره به برپایی جشن ازدواج افزود: مراسم جشنی به مناسبت ازدواج طلاب حضوری جامعةالزهرا(س) که در سال 96 ،97 و 98 ازدواج کرده‌اند روز پنجشنبه، 5 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

عرب‌خزائلی بیان کرد: بحث تشکیل خانواده مهم و جریان‌ساز در جامعه اسلامی است و طبعاً یکی از ظلم‌های عظیم تمدن غرب به بشریت، کوچک و خوار شمردن تشکیل خانواده در اذهان و نگاه‌های انسان کنونی است که موجب آسیب‌های اجتماعی زیادی شده است.

وی تأکید کرد: اسلام به شدت به تحکیم و پویایی خانواده تأکید دارد چنانچه به اصل ازدواج و گزینش همسر خوب و سالم نیز تأکید فراوانی دارد لذا طلاب در حال تحصیل در شرایطی هستند که باید با تشویق به بحث  ازدواج درست و پایدار روی بیاورند.

عرب‌خزائلی اظهار کرد: ازدواج به‌هنگام سبب ایجاد نشاط در مزدوجین می‌شود و تصمیم‌های بهتری برای زندگی می‌گیرند اما کسانی‌که با تأخیر ازدواج می‌کنند فرصت بانشاط و پویای خود را از دست می‌دهند لذا انتظار داریم که مدیران و خیران در این زمینه سرمایه‌گذاری عملی و فکری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ازدواج در کشور تشریفاتی و تبلیغاتی شده در حالی‌که باید در سیاستگذاری‌های فرهنگی دارای اولویت نخست باشد، اظهار کرد: جشن ازدواج طلاب و دانشجویان سبب تشویق برای ازدواج آسان برای سائر جوانان می‌شود که این روند در مشی و سیره ائمه(ع) و پیروان راستین آنان مانند علما و شهدا هم بوده است.

مدیرکل امور طلاب و خانواده جامعةالزهرا(س) تأکید کرد: بنای ما در این جشن دوری از هزینه‌های گزاف است که در منابع دینی تأکید شده و مقام معظم رهبری نیز بر آن سفارش دارند لذا جشن‌ها به صورت ساده برگزار می‌شود و طلاب با تأسی به شهدا به خانه بخت خواهند رفت.

عرب‌خزائلی با بیان اینکه امروزه به جای برگزاری برنامه‌های سنگین و گزاف با رویکردی ساده‌زیستانه و منطبق بر سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود، تأکید کرد: به خصوص در شرایطی که مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد اتخاذ این رویکرد بسیار مهم است.

عرب‌خزائلی با بیان اینکه در این مراسم کسانی‌که در سال 96 و 97 همچنین یک ماهه اخیر ازدواج کردند، حضور خواهند داشت، بیان کرد: جامعةالزهرا(س) کارت هدیه، وام ازدواج قرض‌الحسنه و وامی به صورت قرعه‌کشی به طلاب اهدا خواهد کرد همچنین جهیزیه‌های نیمه کاملی نیز از سوی خیران برای طلاب بی‌بضاعت به آنان اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی، رئیس جامعةالزهرا‌(س)، فرحزاد و مولودی‌خوانی و پرچم‌گردانی آستان قدس رضوی همراه خواهد بود همچنین ارتباط مستقیم با حرم مطهر امام رضا(ع) برقرار می‌شود و تبرکی آستان قدس و حرم معصومه به همه شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

عرب‌خزائلی ادامه داد: از کارهای حمایتی برای این افراد آن است که طلاب دوره آموزشی دوره طلایی عقد را می‌گذرانند همچنین بحث مشاوره در دوره انتخاب همسر و عقد به صورت تلفنی و حضوری برای افراد وجود دارد تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

وی اظهار کرد: جامعةالزهرا(س) در بحث ازدواج طلاب، نقش مشاوره، همسان‌گزینی و ... را دارد و این کار با دقت لازم صورت می‌گیرد.

مدیر‌کل امور طلاب و خانواده جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه سن افراد حاضر در جشن مذکور هم به صورت میانگین 24 سال است، افزود: تلاش ما در این زمینه، کاهش آسیب‌هاست به همین دلیل در این زمینه مباحث مدیریت تحصیل و فرزندداری و خانه داری و ... بعد از ازدواج صورت می‌گیرد و مهد‌کودک نیز با کمترین فاصله برای آنان مهیاست.

عرب‌خزائلی بیان کرد: وظیفه زن، فرزندپروری و همسرداری است ولی اگر بخواهد ادامه تحصیل داشته باشد مورد حمایت قانونی در این نهاد قرار می گیرد که از جمله این حمایت‌ها، فرصت‌های استراحت برای آنان است.

مدیر‌کل امور طلاب و خانواده جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه با هدف تأکید بر مهریه مختصر، قرعه‌کشی سفر مشهد به  کسانی‌که 14 سکه مهر کرده باشند، اهدا می‌شود، گفت: دریافت‌کنندگان این جایزه شامل 30 تا 35 نفر خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما تأکید بر ازدواج سنتی داریم که با ورود و حضور خانواده‌ها باشد زیرا در غیر این صورت آسیب‌های فراوانی دارد.

انتهای پیام

captcha