وهابیت، چهره متوحش خود را به جهان نشان داده است/ آموزش توام تولی و تبری به مردم
کد خبر: 3806025
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
استاد حوزه:

وهابیت، چهره متوحش خود را به جهان نشان داده است/ آموزش توام تولی و تبری به مردم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاد حوزه بر لزوم آموزش تولی و تبرای قرآنی در آموزش‌های قرآن کریم تاکید کرد و گفت: وهابیت امروز چهره خشن و بی خدایی را به جهان نشان داده است و باید تبری از این جریانات را به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم.

وهابیت، چهره متوحش خود را به جهان نشان داده است/ آموزش توام تولی و تبری به مردمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی عصر امروز سوم اردیبهشت ماه در مراسم افتتاحیه موسسه بین‌المللی قرآنی آنلاین امام مبین در بنیاد فرهنگی امامت گفت: قرآن کریم بیان می کند که چگونه من را معرفی کنید و نوجوانان را با معارف من آشنا کنید که متاسفانه هنوز پاسخ درخوری به قرآن نداده‌ایم.
وی افزود: بیشترین تلاش ما در زمینه آشنا کردن مردم با چگونگی تلاوت قاریان مشهور است؛ اگر با لحن‌های آوازین و بدون قرب الهی قرآن بخوانیم و از تدبر قرآن غفلت کنیم مشمول برخی از روایاتی می‌شویم که شنیدن آنها نیز دردناک است.
وی گفت: در روایت است که قاریان و حافظان به چند دسته تقسیم می‌شوند که نخستین آنها گروهی هستند که تنها تمرکز آنها روی وقف و ابتدا و نوع تلفظ حروف است؛ خداوند متعال ما را به گوش دادن قرآن در حین آرامش و سکون قلب و روح فرا می خواند نه اینکه صرفا آیات به گوش ما بخورد ولی برخی از قرائت‌ها همین گونه است.
استاد حوزه یادآورشد: رحمانیت قرآن مشمول کسانی است که با گوش جان قرآن را گوش می‌دهند و می‌خوانند؛ تولی و تبری قرآنی نیز از نکاتی است که باید به نوجوانان و جوانان بیان کنیم؛ قرآن کریم کتاب بایدها و نبایدها است و نباید صرفا به مساله تولی توجه کرد و از تبری‌ها دوری کرد.
گنجی بیان کرد: این موسسه قرآنی باید امام مبین رادر آیینه قرآن معرفی کند؛ قرآن کریم بیش از شش هزار و 200 آیه دارد که باید با استدلال و برهان به جهانیان معرفی شود البته از این تعداد، بیش از دوهزار آیه قرآن در باب اهل بیت(ع) است.
وی افزود: اهل بیت(ع) بیان کرده اند که ثلث قرآن در خصوص ما است و ثلث دوم نیز در خصوص دشمنان ما است؛ اگر تولی و تبری را به درستی آموزش دهیم قطعا مخاطبان این دو پیدا خواهند شد.
وی گفت: برخی به دنبال جذب حداکثری هستند ولی متاسفانه گاهی اوقات برای جذب هرچه بیشتر، احکام قرآنی را فاکتور می گیرند این در حالی است که نباید به آمارهای آنچنانی توجه کرد و از متن و محتوای دین تهی باشیم.
استاد حوزه یادآورشد: حلاوت کلمات و سخنان اهل بیت(ع) هر انسانی را شیفته و جذب می‌کند؛ اگر آیه تطهیر و مباهله وصدها آیه قرآنی دیگر را برای مردم بیان کنیم قطعا نقش مهمی در جذب جوانان کشورهای مختلف دارد.
گنجی اظهارکرد: مرحوم آیت‌الله هاشم بحرانی آیات تایید شده از سوی علمای عامه در وصف اهل بیت(ع) را آورده است و اگر کسی این آیات را بشنود به هدایت کامل می رسد زیرا امام علی(ع) به قرآن ناطق و صراط مستقیم و... وصف شده‌اند. 
وی افزود: تفسیر امام مبین در قرآن کریم به حضرت امیرالمومین(ع) باز می گردد و این آیه مورد اتفاق و تاکید است؛ آلوسی حدود 26 روایت در تفسیر روح المعانی در باب توسل می آورد و سعی می کند که آنها را زیر سوال ببرد که در نهایت اظهار عجز می کند.
وی گفت: امروزه جهان وهابیت و توحش و بی خدایی چهره واقعی خود را به جهان معرفی کرده است؛ جهان تشیع نیز چهره واقعی خود را نشان داده است که چه چهره نورانی است؛ آیت الله العظمی بهاأالدینی بیان کردند که در آخرالزمان شیعه جهانی می‌شود و خوشبختانه دنیا این حرکت را آغاز کرده است.
انتهای پیام
captcha