ارتباط جامعه با قرآن باید تقویت شود
کد خبر: 3805643
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

ارتباط جامعه با قرآن باید تقویت شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن انسان را از فتنه‌ها مصون نگه می‌دارد، گفت: مسئولین باید به دنبال تقویت رابطه مردم و قرآن باشند.

ارتباط جامعه با قرآن باید تقویت شودبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، ظهر امروز در دیدار دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، آشنا شدن مردم و علی الخصوص جوانان با قرآن بوده است و این یکی از دستاوردهای نظام است.
وی افزود: به برکت انقلاب، توجه مردم و حتی حوزه‌های علمیه به قرآن بسیار زیاد شد و نسبت به قبل قابل مقایسه نیست؛ با تمام هجمه‌هایی که دشمن در حال وارد کردن است، اگر کانون‌های مساجد و فعالیت فرهنگی مساجد نبود، وضعیت بسیار بدی ایجاد می‌شد و این اقدامات سدی برابر این هجمه‌ها است.
این استاد برجسته حوزه بیان کرد: اگر بخواهیم جوان امروز را از آسیب‌های فضای مجازی نجات دهیم، تنها راه آن ترویج قرآن و ترغیب جوانان به این سمت است؛ جوانانی که با مباحث قرآنی آشنا شوند و در مساجد و کانون‌ها مساجد رشد کنند، می‌توانند انقلاب اسلامی و دین را در کشور حفظ کنند.
وی ادامه داد: در روایات اشاره شده است که قرآن انسان را از فتنه‌ها مصون نگه می‌دارد؛ در شرایط کنونی که حفظ دین بسیار سخت و دشوار است، باید گرایش بیشتری به قرآن داشته باشیم؛ مسئولین باید به دنبال تقویت رابطه مردم و قرآن باشند.
آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: قرآن یک سرمایه بزرگی است که انسان به پای آن نرسیده است؛ مطالب بسیاری در قرآن وجود دارد که انسان از آن اطلاع ندارد و آن‌ها را کشف نکرده است؛ برای شناخت تاریخ و جهان خلقت نیاز به تدبر در قرآن دارد.
وی اضافه کرد: آشنایی جوانان با قرآن باعث رشد اخلاقی آن‌ها می‌شود، همچنین جوانی که با قرآن آشنایی داشته باشد، در مسائل سیاسی نیز آگاهانه تر عمل می‌کند و تصمیمات درستی را در برابر دشمنان اتخاذ می‌کند.
انتهای پیام
captcha