مشخص شدن قرعه تلاوت نماینده ایران در شب چهارم مسابقات/ قرعه‌ مطلوب برای پذیرش تکنیک‌های لحنی + نوبت اجرا و آیات
کد خبر: 3804802
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

مشخص شدن قرعه تلاوت نماینده ایران در شب چهارم مسابقات/ قرعه‌ مطلوب برای پذیرش تکنیک‌های لحنی + نوبت اجرا و آیات

گروه مسابقات ــ چهارمین شب از مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی برای ایرانیان پیگیر این مسابقات گرم‌تر از شب‌های دیگر دنبال خواهد شد. در این شب نماینده کشورمان باید در نوبت چهارم به تلاوت آیات 65 به بعد سوره مبارکه «نحل» بپردازد.

مشخص شدن قرعه تلاوت نماینده ایران در شب چهارم مسابقات/ قرعه‌ مطلوب برای پذیرش تکنیک‌های لحنی + نوبت اجرا و آیاتبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، در چهارمین شب از شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی سرانجام انتظار دنبال‌کنندگان این مسابقات در ایران اسلامی به سر خواهد آمد و نماینده کشورمان در این مسابقات به روی جایگاه خواهد رفت تا به گفته خود از اقتداری که قاریان ایرانی طی سال‌های گذشته برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند دفاع کند. هادی موحدامین امشب نه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران، که نماینده ویژه آن دسته از قرآن‌دوستان و قاریانی است که سال‌ها آرزوی حضور در مسابقات مالزی را داشته‌اند. او اگرچه راه سختی برای تحقق این امر دارد، توانمندی‎هایش از گذشته تا حال می‎تواند قرآن‌دوستان را بیشتر از هر زمانی به کسب بهترین رتبه در مسابقات امیدوار کند.
براساس این گزارش در شب چهارم مسابقات هشت شرکت‎کننده از کشورهای مغرب، برونئی، ترکیه (در بخش بانوان)، ایران، بوسنی و هرزگوین، مالزی (در بخش بانوان)، سنگاپور و الجزایر به تلات آیاتی از کلام‌الله مجید می‎پردازند. 
بنابراین، اولین شرکت‌کننده‌ای که امشب اجرا خواهد داشت نماینده کشور مغرب خواهد بود که به تلاوت آیات 147 به بعد سوره مبارکه بقره می‌پردازد. همچنین نماینده کشور برونئی، که دومین شرکت‌کننده امشب است، آیات 204 به بعد سوره مبارکه بقره را تلاوت خواهد کرد. سومین شرکت‌کننده امشب از کشور ترکیه است و از ابتدای سوره مبارکه کهف را تلاوت می‌کند. چهارمین شرکت‌کننده در شب چهارم مسابقات نیز هادی موحد امین از جمهوری اسلامی ایران است که آیات 65 به بعد سوره مبارکه نحل را تلاوت خواهد کرد.
همچنین، نماینده کشور بوسنی به تلاوت آیات 90 به بعد سوره مبارکه آل عمران می‌پردازد و نماینده کشور مالزی در بخش بانوان نیز آیات 83 به بعد از سوره مبارکه کهف را تلاوت می‌کند. دو شرکت‌کننده پایانی شب چهارم مسابقات نیز که از کشورهای سنگاپور و الجزایرند که به ترتیب آیات 19 به بعد سوره مبارکه نور و 126 به بعد سوره مبارکه بقره را تلاوت می‌کنند. البته زمان اجرای نماینده ایران حدود ساعت 21:30 تا 22 به وقت محلی و حدود ساعت 18 تا 18:30 به وقت ایران خواهد بود.
هادی رحیمی، استاد راهنمای نماینده ایران در این دوره از مسابقات، در مورد قرعه انتخاب شده برای قاری ایرانی گفت: قرعه نماینده ایران یکی از قرعه‌های بسیار عالی از لحاظ پذیرش تکنیک‌های زیبای صوتی و لحنی ا‌ست و از لحاظ مفاهیم زیبایی شناختی نیز یکی از قسمت‌های فوق العاده زیبای کتاب نورانی وحی به شمار می‌آید. با توجه به مفاهیم زیبای آیات، قاعدتاً باید الحان زیبایی زینت‌بخش این آیات باشد که ان شاءالله استاد موحد امین اجرای زیبایی داشته باشند.
«وَاللَّهُ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَسْمَعُونَ؛ وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِلشَّارِبِينَ؛ وَمِنْ ثَمَرَاتِ النَّخِيلِ وَالْأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَكَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ؛ وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ؛ ثُمَّ كُلِي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ ثُمَّ يَتَوَفَّاكُمْ وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْ لَا يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ قَدِيرٌ؛ وَاللَّهُ فَضَّلَ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ فِي الرِّزْقِ فَمَا الَّذِينَ فُضِّلُوا بِرَادِّي رِزْقِهِمْ عَلَى مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَهُمْ فِيهِ سَوَاءٌ أَفَبِنِعْمَةِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ؛ وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللَّهِ هُمْ يَكْفُرُونَ؛ وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَمْلِكُ لَهُمْ رِزْقًا مِنَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ شَيْئًا وَلَا يَسْتَطِيعُونَ»
اگر نگاهی مفهوم آیاتی که نماینده ایران تلاوت خواهد کرد نیز بیفکنیم، باید گفت که سرآغاز این آیات بیان نعمت حیات‌بخش باران است. سپس یادآوری نعمت‌های قابل استفاده از چهارپایان و محصولات ارزشمندی است که از چهارپایان به دست می‌آید.
آیه بعد درباره نعمت‌های حیات‌آفرین و سلامت‌بخش از جمله میوه‌هاست که رزق نیکو لقب گرفته و دو آیه دیگر هم مربوط به شاهکار هستی یعنی زندگی اعجاب‌انگیز زنبور عسل و محصول شفابخش آن یعنی عسل و نحوه تولیدش است.
آیه‌ دیگر در مورد نعمت زندگی و مرگ و اشاره به نحوه پایان زندگی بشری دارد و آیه بعدی نیز اشاره می‌کند که روزی ‌دهندگی ذات باری‌تعالی مراتبی‌ دارد و هرکس به اندازه‌ای که خدا تعیین فرموده روزی خود را دریافت می‌کند.
در ادامه می‌فرماید که خداوند متعال حیات انسان را به تنهایی قرار نداده، بلکه برای تکامل او نعمت همسرانی از نوع خود انسان قرار داده و با اشاره به نعمت فرزندان، انسان را به تشکیل خانواده و پاسداری از آن به عنوان شکر نعمت خدا امر می‌فرماید.
در آیه پایانی نیز می‌فرماید که متأسفانه انسانها با اینکه خداوند متعال این نعمتها را برایشان خلق کرده و در اختیارشان قرار داده، غیر خدایی را می‌خوانند که هرگز نمی‌تواند روزی‌شان را فراهم کند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی سرمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۳
0
0
انشاا... استاد موحد با دعای حضرت صاحب الزمان بهترین نتیجه را کسب کنند،
captcha