موقوفات آستان قدس احیا و حفظ شوند
کد خبر: 3803852
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

موقوفات آستان قدس احیا و حفظ شوند

گروه اجتماعی ــ مرجع تقلید شیعه تأکید کرد: نسبت به احیا و حفظ موقوفات آستان قدس بر طبق نیّات واقفان، باید اهتمام داشت.

موقوفات آستان قدس احیا و حفظ شوندبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید شب گذشته، 25 فروردین‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام احمد مرومی، تولیت جدید آستان قدس رضوی بیان کرد: خدمتگزاری به آستان مقدّس حضرت امام رضا(ع) ‌افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است.
وی افزود: آنجا بارگاهی است که محلّ نزول فرشتگان و مختلف الملائکه و محلّ التجاء پیامبران الهی است؛ این افتخار بزرگ و مقدّس را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مسئلت دارم که در این آستان فرشته پاسبان، موفق باشید و بتوانید تمام سعی و تلاش خود را در احیای امر اهل بیت(ع) به‌کار بگیرید.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به جایگاه ویژه حرم حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در جهان اسلام، بیان کرد: حرم مطهّر حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرض(ع) ‌همیشه مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان بوده و بسیاری از شعرای شیعه و اهل سنّت برای مقام والای آن حضرت، اشعاری دارند که از بهترین سروده‌ها است.
وی ادامه داد: اشعار قاآنی شاعر شیعی در حرم مطهّر که با خط بسیار زیبا روی سنگ‌های داخل حرم مطهر نوشته شده، از شاهکارهای شعر فارسی است، همچنین اشعار خالد نقشبندی عالم اهل سنّت درباره آن حضرت یکی از بهترین اشعار است که درباره آن حضرت سروده شده است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از گنجینه های بزرگ دینی جهان اسلام است، حقیر در دوران جوانی که به مشهد مقدّس مشرّف می‌شدم همه روزه به کتابخانه می‌رفتم و با اجازه رئیس وقت کتابخانه از کتاب‌‌های نفیس و گرانسنگ و منحصر به فرد آن استفاده می‌کردم، در بعضی از این کتاب‌ها، نکات مهمّی است که باید آنها را به عالمان دین و کتاب‌دوستان معرّفی نمود.
آیت‌الله صافی‌‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت موقوفات آستان قدس، اظهار کرد: موقوفات آستان قدس بسیار مهم است، بعضی از وقف‌نامه‌های آنجا، خودش تاریخ است و از نظر محتوا و ادبیات در اوج کمال و ادب قرار دارد، باید سعی کنید نسبت به اصل موقوفات به بهترین وجه ممکن نیّات واقفان رعایت شود و امور شرعی و مذهبی در این مورد به طور کامل مراعات شود.
وی ضمن مسئلت توفیق برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، بیان کرد: این فرصت بسیار مغتنم است که شما باید شاکر خداوند متعال و قدردان این نعمت بزرگ باشید، ان‌شاء‌الله بتوانید خدمتگزاری موفّق برای این آستان مقدّس و برای زائران و مجاوران آن امام رئوف و مهربان باشید.
انتهای پیام  
captcha