استفاده از ظرفیت طلاب اروپایی در فعالیت‌های قرآنی کشور
کد خبر: 3796986
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
مدیرکل اوقاف ‌قم تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت طلاب اروپایی در فعالیت‌های قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ‌برای ترویج فرهنگ قرآنی و با توجه به پیام مقام معظم رهبری برای جوانان اروپا در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال‌های آینده می‌توانیم از ظرفیت طلاب اروپایی استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت طلاب اروپایی در فعالیت‌های قرآنی کشوربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، امروز، 20 اسفندماه در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در مورد برگزاری آزمون مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم بیان کرد: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با نظم و انسجام خوبی برگزار شد.

وی افزود: دو دستگاه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و ادراه کل اوقاف و امور خیریه متولی این مسابقات بودند و هم‌چنین همکاری  خوبی با آموزش و پرورش نیز شبکه پنج قرآنی صداوسیما داشتیم.

اسکندری ادامه داد: در آزمون کتبی شش هزار 450 نفر و در بخش شفاهی سه هزار 705 نفر شرکت کردند و نسبت به سال گذشته از نظر تعداد شرکت‌کنندگان ده درصد افزایش داشتیم و سال گذشته دانش‌آموزان جزء این آمار بودند اما امسال مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش به صورت جداگانه برگزار شد که در آن 70 هزار نفر در آزمون سراسری حفظ قران شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در مفاهیم صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، تفسیر و ترجمه قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن همچنین در رشته‌های حفظ جزء 30، 15 جزء، پنج جزء، جزء اول، 20 جزء، سه جزء و 10 جزء هم به طور کلی چهار هزار 314 نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه روان خوانی قرآن و سبک زندگی مطابق با سیره پیامبر(ص) و امامان معصوم از رشته‌هایی است که به آن اهتمام ویژه داریم، افزود: دوره مقدماتی مسابقات قرآنی به صورت آموزش الکترونیکی انجام شده‌ است و مسابقات نهایی حفظ و مفاهیم قرآن کریم را در سالن‌های دانشگاه برگزار کردیم و شکل آزمون شبیه برگزاری کنکور بود که با تفکیک خواهران، برداران و موضوعات همراه بود.

اسکندری در پایان اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی و با توجه به پیام مقام معظم رهبری برای جوانان اروپا در این مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال‌های آتی علاوه بر افرادی که از کشورهای اسلامی حضور پیدا می‌کنند، می‌توانیم از افرادی که در اروپا حضور دارند و تحت تاثیر فرمایش رهبری قرار گرفتند دعوت کنیم و پیام‌های قرآنی را در قالب جلسات و محافل قرآنی با آن‌ها مطرح کنیم.

انتهای پیام

captcha