آموزش‌های قرآن را بر سبک زندگی قرآنی متمرکز کنیم
کد خبر: 3783960
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
قره‌شیخلو بیان کرد:

آموزش‌های قرآن را بر سبک زندگی قرآنی متمرکز کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به لزوم تحول کمی و کیفی آموزش قرآن در دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: همه کارهایی که تاکنون صورت گرفته لازم و ضروری بوده است، اما در دهه پنجم باید کاری کنیم که تعالیم قرآن کریم مستقیماً بر زندگی مردم تأثیر بگذارد و فکر و عمل قرآنی بیش از پیش در سبک زندگی جاری شود.

آموزش‌های قرآن را بر سبک زندگی قرآنی متمرکز کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم که با کاروان قرآنی انقلاب در استان مرکزی همراه شده است، چهارشنبه سوم بهمن‌ماه در شهرستان خمین اظهار کرد: از کاروان قرآنی انقلاب و استاد ابوالقاسمی برای قبول مسئولیت این کاروان سپاس‌گزاریم و این کاروان، نمادی از ظرفیت‌های قرآنی کشور در طول چهل سال پس از انقلاب است که تا 22 بهمن، در 12 استان کشور، بیش از 40 برنامه قرآنی اجرا می‌کنند.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه گفت: بیش از 180 رتبه بین‌المللی قرآنی مختلف در کشورهای مختلف کسب کرده‌ایم و هیچ کشوری چنین رکوردی را ندارد. تربیت هزاران حافظ قرآن کریم در حالی که پیش از انقلاب به تعداد سی، چهل نفر نمی‌رسیدند. وجود تشکل‌های قرآنی مختلف در قالب‌های متنوع، به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 10 هزار تشکل قرآنی مردمی در کشور ساماندهی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب هیچ تجربه کار تشکیلاتی قرآنی در اختیار نداشتیم، گفت: در این چهل سال تجارب بسیاری در زمینه کارهای تشکیلاتی قرآنی کسب کرده‌ایم، اینک در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌طلبد که شاهد جهش قرآنی در کمیت و کیفیت داشته باشیم. همه کارهایی که تاکنون صورت گرفته لازم و ضروری بوده، اما در دهه پنجم باید کاری کنیم که تعالیم قرآن کریم مستقیماً بر زندگی مردم تأثیر بگذارد و فکر و عمل قرآنی بیش از پیش در سبک زندگی جاری شود.
قره‌شیخلو تصریح کرد: آنچه نیاز روز جامعه و جوانان است، ربط و نسبت قرآن با زندگی‌شان تبیین شود، وقتی از صبح تا شب 15 یا 16 ساعت بیدار هستیم، چه جایگاهی برای قرآن قائل هستیم؟ آیا در کارکردهای روزانه از نسخه‌های شفابخش قرآن استفاده می‌کنیم؟ این‌ها سؤالات مهمی است که لازم است با تغییر و تحول در سبک آموزش قرآن، به آن‌ها پاسخ بدهیم.
قاری بین‌المللی کشورمان تأکید کرد: تأثیرگذاری قرآن کریم از توجه به آداب ظاهری تلاوت آغاز می‌شود و رفته رفته مخاطب را با جان قرآن آشنا می‌کند. فرهنگ قرآن‌خوانی و انس با قرآن را ایجاد کنیم. خوب است که همه مردم عادت کنند هر روز دقایقی را برای تلاوت و انس قرآن اختصاص دهند. این امر یکی از اقداماتی است که می‌تواند به مرور فرهنگ سبک زندگی قرآنی را در میان همه مردم کشور نهادینه کند.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه گفت: لازم است همه کسانی که در امر آموزش و ترویج قرآن کریم فعالیت دارند، دست در دست هم دهند و برای دهه پنجم انقلاب، تحولی بیافرینند. حتماً در طول این سال‌ها مشکلات کوچکی هم وجود داشته و همه به آن اذعان داریم، اما این مشکلات و نقایص با تلاش همه نیروهای قرآنی قابل رفع است.
قره شیخلو در پایان اظهار کرد: اعتقاد شخصی من این است که دولت و نظام اسلامی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی باید برنامه داشته باشد، این که هر سال شاهد نوسانات در بودجه فعالیت‌های قرآنی هستیم، یک ضعف محسوب می‌شود. مسئولان باید جامعه قرآنی را با حمایت‌های خود دلگرم کنند و سهم خود را در حمایت از فعالیت‌های قرآنی ادا کنند. در این میان، نقش مردم و خیرین نیز تعیین‌کننده و ویژه است. شعار ما در بخش خیرین از ابتدا این بود که «هر ایرانی، یک خیّر قرآنی»؛ هر ایرانی با هر سطح از تمکن مالی در حدی که توان دارد، می‌تواند به فعالیت‌های قرآنی کمک کند. امیدوارم خداوند به همه توفیق دهد خدمتگزار قرآن و اهل بیت(ع) باشیم.

گزارش از محمدرضا رجبی
انتهای پیام

captcha