نباید اجازه دهیم که امکانات ملی در اختیار مسیرهای انحرافی قرار گیرد
کد خبر: 3783931
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مدیرشبکه ایران زنان:

نباید اجازه دهیم که امکانات ملی در اختیار مسیرهای انحرافی قرار گیرد

گروه حوزه‌های علمیه – در زمان انقلاب، حضور پرشور زنان در صحنه‌های مختلف انقلاب و مبارزه با دوران ستم شاهدی نقش تعیین‌کننده داشت و معنا و مفهوم جدیدی به انقلاب بخشید.

به گزارش ایکنا؛ توران ولی‌مراد امروز چهارشنبه سوم بهمن ماه در نشست «مشارکت سیاسی، اقتصادی زنان در انقلاب اسلامی» از سلسله‌نشست‌‌های «زنان در چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی» در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی اظهار کرد: الگوی و پایه نقش‌آفرینی زنان در دوران انقلاب به دوران صدر اسلام برمی‌گردد و آن الگوها موجب شد در دوران مبارزه با رژیم پهلوی زنان و دختران نقش ارزشمندی را ایفا کنند و با ظهور انقلاب اسلامی هویت مسلمانان احیاد شد.
مدیر شبکه ایران زنان با اشاره به عنوان این نشست افزود: ترجیح‌ می‌دهم به جای «مشارکت سیاسی»، «نقش‌‌آفرینی» را به کار ببرم، چرا که در نگرش انقلاب، زنان نقش‌آفرین بودند و از سال 42 و آغاز نهضت امام خمینی(ره)، در صحنه‌های انقلاب حضور فعالی داشتند.
ولی مراد با اشاره به نقش مهم انقلاب در بازیابی هویت انسانی و احیای اسلام، اظهار داشت: لازم است براساس باورها، نگرش‌ها و واقعیت‌ها، وضع مطلوب را معلوم و برنامه‌ها را مشخص کنیم. باید از نگاه زنانه به موضوع توجه شود.
وی از فرق روحیه زنانه با نگرش مردان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: با نگاه انقلاب، تصویری از زن به صحنه آمد که نشان می‌دهد زن، عنصری تصمیم‌ساز است. زن انقلاب، برگرفته از الگوهای تاریخ اسلام، به این باورها رسیده است. با بررسی الگوهای متعالی اسلامی درمی‌یابیم که زنان فقط تأثیرگذار نبودند، بلکه تاریخ را شکل دادند و نقطه عطف تاریخ‌اند.
ولی‌مراد با اشاره به نقش آفرینی حضرت فاطمه(س) و فرق آن با ایفای نقش مردان، از نگاه ارتجاعی و تبعیت بی‌چون و چرای زن در این نگاه سخن گفت و تصریح کرد: در جریان انقلاب، این نگاه خریدار ندارد.
وی افزود: نگاه دیگر، نگرش غربی است که همه چیز را مردواره می بیند و زن را با مدل مردانه می‌‌سنجد.
مدیر شبکه ایران زنان گفت: اگر بخواهیم جلوی آسیب را بگیریم و حرکت درست داشته باشیم، باید وضع مطلوب را تعیین کرده و همه دستگاه‌ها در آن مسیر حرکت نمایند. همچنین نباید اجازه دهیم که امکانات ملی در اختیار مسیرهای انحرافی قرار گیرد.
ولی‌مراد با مردود دانستن نگاه ابزاری و سیاست‌بازی به زن، بیان نمود: طلاب، دانشگاهیان، متخصصان و کارشناسان، که برخورد سیاسی با مسئله زنان ندارند، باید مسئله را حل کنند و در این باره همفکری نمایند.
وی تصریح کرد: در هر موضوعی که بخواهیم وارد شویم، کارشناسان و صاحب‌نظران باید بررسی کنند شرایط و مدلمان را با توجه به شرایط زنان تعریف نماییم و در این زمینه، تسهیلات بدهیم و خانواده نیز امن و سالم شود. تأمین امنیت اقتصادی زنان هم از دیگر موضوعات مهم است.
ولی‌مراد، در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: یکی از نقش‌های انقلاب، فراهم‌سازی فرصت برای کمال همگان بود. نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارد فرصت‌های رشد را فراهم کند و برای زنان مسیر ویژه تعیین نماید.
وی با تأکید بر این که در حوزه زنان و خانواده باید اهداف مشخص شود، خاطرنشان ساخت: افزون بر این، لازم است برای آنان راهبرد تعیین و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخص شود.
ولی‌مراد گفت: مراکز علمی و دانشگاهی و نیز نخبگان موظف‌اند مدل نگرشی انقلاب را تعریف کنند و از بستر مدنی متقاضی عملیاتی‌سازی آن باشند.
انتهای پیام /

captcha