افزایش بودجه نمی‌خواهیم، نگاهمان به تخصیص بودجه است
کد خبر: 3783748
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

افزایش بودجه نمی‌خواهیم، نگاهمان به تخصیص بودجه است

گروه جامعه ــ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است این معاونت نیازی به افزایش بودجه ندارد و اگر همان رقمی که برای بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده بود، تخصیص می‌یافت بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی معاونت برطرف می‌شد.

به گزارش ایکنا؛ چندی پیش معاون توسعه مديريت و پشتيبانی وزارت آموزش و پرورش بودجه این وزارتخانه در لایحه دولت برای سال ۹۸ را ۵۶ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان اعلام کرد. این رقم ۱۳.۴ درصد بودجه کل کشور را به خود اختصاص داده است و با احتساب رتبه‌بندی، نسبت به بودجه ۹۷ به میزان ۲۹.۵ درصد و بدون احتساب رتبه‌بندی ۲۵ درصد رشد داشته است.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اما در ارتباط با بودجه بخش فرهنگی به ایکنا گفت: بودجه این معاونت همچون سال گذشته است و هیچ افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: مکاتباتی در این زمینه با مجلس صورت گرفته است تا شاهد افزایش بودجه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش باشیم اما تا کنون خبری مبنی بر افزایش بودجه این معاونت به بنده نرسیده است.

کاظمی با تأکید بر اینکه این معاونت نیازی به افزایش بودجه ندارد و اگر همان رقمی که برای بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده بود، تخصیص می‌یافت بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی معاونت برطرف می‌شد، تصریح کرد: مشکل ما افزایش بودجه نیست، بلکه به دنبال تخصیص بودجه هستیم.

وی با بیان اینکه با همین میزان تخصیص بودجه نیز با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهره‌وری، تمام برنامه‌های پیش روی معاونت فرهنگی آموزش و پرورش اجرایی شده است، بیان کرد: با این حال اگر این تخصیص بودجه به صورت کامل انجام گیرد، بر کیفیت برنامه‌ها و تعدد آنها افزوده می‌شود.

انتهای پیام

captcha