آزادی ۲۸۶ زندانی جرایم غیر عمد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3781799
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

آزادی ۲۸۶ زندانی جرایم غیر عمد در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۶ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

آزادی 286 نفر زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان‌شرقی

رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه استان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 286 نفر زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی افزود: 61 میلیارد تومان مجموع بدهی زندانیان مالی آزاد شده بود که 12 میلیارد تومان آن با گذشت شکات، 43 میلیارد تومان آن با اعسار به تقسیط، 500 میلیون تومان آن با آورده‌ خانواده‌های زندانیان، سه میلیارد و 700 میلیون تومان آن با تسهیلات پرداخت شده از سوی ستاد دیه در قالب وام با کارمزد چهار درصد و یک میلیارد و 800میلیون تومان با کمک ویژه‌ ستاد دیه از سوی خیران تأمین شده است.

تقی پور با بیان این‌که در حال حاضر 556 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: زندانیان جرایم غیرعمد مجرم نیستند و از سوی مرجع قضایی محکومیت قضایی برای این افراد صادر نمی‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی تعداد بدهکاران مالی از زندانیان جرایم غیر عمد را 427 نفر اعلام کرد و گفت: بدهکاران مالی یا بدهکاران قراردادهای عادی شامل افرادی هستند که با صدور چک پشت امضای وعده دار و یا صدور و ارائه‌ سفته گرفتار زندان شده‌اند.

تقی‌پور با اشاره آمار زندانیان جرایم غیر عمد استان، افزود: 77 درصد از زندانیان جرایم غیرعمد را زندانیان قراردادهای عادی تشکیل می‌دهد، بعد از قراردادهای عادی، بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیر عمد در زمینه‌‌ مهریه و نفقه است، به طوری‌که در حال حاضر 19 درصد از زندانیان شامل این افراد بوده و 109 نفر از زندانیان به دلیل مشکل مهریه و نفقه در زندان نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۲
0
0
انشالله قانون مهریه سقف به ۱۴ تا بشود. کیفری نفقه حذف شود. چرا ما فقط در ایران زندانی مهریه و نفقه داریم. هیچ کشوری ندارد. علت فقط قانونه. راه حل اصلاح قانون مهریه.
یا علی
captcha