اجرای 16 برنامه در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره)
کد خبر: 3763212
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

اجرای 16 برنامه در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره)

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: برای برنامه بزرگداشت امسال علامه طباطبایی(ره) 16 برنامه در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها از 20 تا 30 آبان‌ماه طی مدت دو هفته اجرا می‌شود.

اجرای 16 برنامه در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره)به گزارش ایکنا؛ محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی 21 آبان در نشست خبری چهارمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی که در ساختمان مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، گفت: 24 آبان ماه سال‌روز ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی است، ایشان در طول عمر با برکت خود، با تحصیل، تدریس و پرورش ده‌ها شاگرد توانست افق‌های جدید به روی فلسفه و حکمت اسلامی باز کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه جامعه با شخصیت علمی و تأثیرگذاری ایشان آشنا نیست و به همین دلیل از سال 1394 در ایام ارتحال علامه، ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت ایشان برگزارمی‌کنیم، بیان کرد: برای برنامه بزرگداشت امسال تاکنون 16 برنامه در نظر گرفته شده است.

خراسانی افزود: این برنامه‌ها از 20 تا 30 آبان ماه طی مدت دوهفته اجرا می‌شود که از این 16 برنامه، 14 برنامه در قم، یک برنامه در نمایندگی مشهد و یک برنامه در نمایندگی شیراز برگزارخواهد شد.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: 12 برنامه را گروه‌های علمی مجمع تا چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌کنند، همچنین برگزاری دو نشست علمی را در نظر داریم که نشست اول 24 آبان در دفتر مرکزی قم و با موضوع حکمت و سیاست در اندیشه علامه طباطبایی و نشست دوم 30 آبان در نمایندگی مشهد و با موضوع نوآوری‌های علامه طباطبایی در باب حرکت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه ویژه‌ امسال، گردهمایی اساتید علوم عقلی است که 30 آبان در دفتر مرکزی قم برگزار می‌شود؛ این گردهمایی به حکمت و سیاست در اندیشه علامه می‌پردازد و استادانی چون حجج اسلام احمد واعظی، نجف لکزائی، علیرضا صدرا و مرتضی یوسفی راد به بیان مطلب خواهند پرداخت.

خراسانی افزود: ماهیت معجزه از منظر علامه، علوم انسانی از نگاه علامه و اعیان ثابته همچنین نظرات و سیر فلسفی علامه، تفسیر جدیدی از اعتباریات علامه از دیگر نشست‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

انتهای پیام

captcha