تشکر جهانگیری از اقدامات دولت عراق در میزبانی زوار اربعین
کد خبر: 3759555
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق عنوان شد؛

تشکر جهانگیری از اقدامات دولت عراق در میزبانی زوار اربعین

گروه سیاسی ــ معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از نخست وزیر، دولت و ملت عراق به خاطر میزبانی خوب از زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین، از سفر خود در روز اربعین به نجف اشرف و شركت در مراسم راهپیمایی اربعین به سمت كربلا خبر داد و گفت: مهم‌ترین انگیزه‌ام از این سفر علاوه بر زیارت و ادای احترام به ائمه معصومین (ع)،‌ تشكر و قدردانی از میزبانی خوب دولت و ملت عراق از زائرین است.

قدردانی جهانگیری از اقدامات دولت عراق در میزبانی زوار اربعین

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری ظهر امروز یكشبنه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ضمن تبریك انتصاب وی بعنوان نخست وزیر این كشور، گفت: خوشبختانه دولت جدید عراق با كسب رای اعتماد از مجلس این كشور كار خود را آغاز كرده است و اطمینان دارم با توجه به سوابق و تجربیات شما، دولت جدید عراق قادر خواهد بود مسائل جاری و چالش های پیش روی كشور عراق را برطرف كند.
معاون اول رییس جمهور با قدردانی از نخست وزیر، دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی خوب از زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین، از سفر خود در روز اربعین به نجف اشرف و شركت در مراسم راهپیمایی اربعین به سمت كربلا خبر داد و گفت: مهمترین انگیزه ام از این سفر علاوه بر زیارت و ادای احترام به ائمه معصومین (ع)،‌تشكر و قدردانی از میزبانی خوب دولت و ملت عراق از زائرین است.
جهانگیری روابط تهران و بغداد را در همه زمینه ها رو به گسترش توصیف كرد و افزود: افزایش سفرهای زیارتی دو ملت این پیام را به مسئولین دو كشور می دهد كه روابط فیمابین باید بیش از پیش توسعه پیدا كند.
معاون اول رییس جمهور ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای دولت و ملت عراق، ابراز امیدواری كرد؛ با استقرار دولت جدید عراق و تبادل هیات ها و مذاكرات دو جانبه، برخی موانع پیش روی توسعه مناسبات دو كشور را شناسایی و برطرف خواهیم كرد.
نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با آرزوی قبولی زیارت همه مردم ایران در ایام اربعین به گزارش های ارایه شده به دولت خود مبنی بر استقرار كامل نظم و آرامش در مراسم امسال؛ گفت: براساس گزارش های اتاق نظارت بر مراسم اربعین امسال تا كنون بیش از ۱.۵ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده اند و كارها با نظم در حال انجام است و به میهمانان و زائرین خدمت رسانی می شود.
عادل عبدالمهدی افزود: امروز شاهد دموكراسی و تبادل صلح آمیز قدرت در عراق هستیم و با وجود همه مشكلات، دولت گذشته با آرامش و صلح قدرت را به دولت جدید تحویل می دهد.
وی ادامه داد: تلاش دولت گذشته و جدید عراق این بوده است كه نقاط مثبت را تقویت و بر دستاوردهای گذشته بیافزاید و تلاش ما این است كه تمام توانایی و انرژی خود را بكار گیریم تا از مشكلات پیش رو عبور كرده و عراق را در ریل و مسیر سازندگی قرار دهیم و بتوانیم با حسن همجواری با همسایگان خود تعامل سازنده داشته باشیم.
نخست وزیر عراق روابط تهران و بغداد را ویژه و منحصر بفرد توصیف كرد و گفت: این روابط فقط به دلیل وجود مرزهای طولانی میان دو كشور نیست بلكه به دلیل روابط برادرانه، ایمانی و عقیدتی است كه منافع زیادی برای دو ملت به همراه دارد.
عادل عبدالمهدی ادامه داد: ما بر این روابط سازنده اتكا می كنیم و سعی می كنیم پیشرفت مشترك داشته باشیم چرا كه پیشرفت ایران پیشرفت عراق و پیشرفت عراق پیشرفت ایران است.
وی افزود: اگر مشكلاتی نیز وجود داشته باشد این مشكلات كم اهمیت هستند و توجه اصلی ما به مشتركات است تا بتوانیم مسائل و مشكلات پیش رو را مرتفع سازیم.
نخست وزیر عراق دیدارهای مستقیم و دوجانبه میان مسئولین دو كشور را گامی پراهمیت در گسترش مناسبات فیمابین ارزیابی و خاطر نشان كرد: این دیدارها می تواند نقش سازنده ای در گسترش مناسبات و ارتقائ سطح همكاری های دفاعی و منطقه ای دو كشور باشد.
وی ضمن درخواست از دكتر جهانگیری برای ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران برای ملت ایران، آرزوی خیر، موفقیت و امنیت كرد.
انتهای پیام

captcha