نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه هنرمندان اصفهانی
کد خبر: 3758049
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه هنرمندان اصفهانی

گروه فرهنگی - «کاشی ماندگار» بر سر در خانه هنرمندان اصفهانی نصب شد.

نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه هنرمندان اصفهانی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز 30 مهرماه، جعفر جعفرصالحی اظهار کرد: طی سفر دو روزه علی اصغر مونسان معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی دیگر از مدیران و مسئولین سازمان نیز به عنوان هیئت همراه رئیس سازمان میراث فرهنگی را همراهی نمودند.
جعفر جعفر صالحی گفت: در این سفر دو روزه به اصفهان، علی اصغر مونسان و هیئت همراه در روز اول از کارگاه فیروزه کوبی آقاجانی، کارگاه قلمکارسازی جعفری، خانه ترویجی گرگاب بازدید نمودند و در روز دوم نیز رونمایی از دو اثر فاخر قلمزنی و میناکاری از اساتید صاحب نام و پیشکسوت استان اصفهان، استاد الیاسی و استادبدرالسماء صورت پذیرفت.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین خاطر نشان کرد: بازدید از نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی به همراه زیورآلات سنتی، رونمایی از سامانه دریافت پیشنهادات و انتقادات از فروشگاه‌های صنایع دستی از دیگر برنامه‌هائی بود که در این سفر دوروزه صورت پذیرفت.
جعفر صالحی تاکید کرد: نصب کاشی‌های ماندگار از اساتید گرانقدر اصفهان (استاد ظریفی در رشته قلمزنی و استاد جزی زاده در رشته طراحی سنتی) توسط پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و با حضور اساتید پیشکسوت این رشته از اقدامات مهم این سفر بود، که همراه با اهداء لوح تقدیری نیز از طرف رئیس سازمان میراث فرهنگی همراه بود.
او خاطر نشان کرد: کاشی ماندگار طرحی است که تاریخچه اش به کنوانسیون 2003 برای پاسداشت از میراث فرهنگی ناملموس برمی گردد و عنوان آن «گنجینه زندگی بشری» است، این کاشی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بر سر در خانه تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه های مختلف فرهنگ و هنر نصب می‌شود.
گفتنی است، افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفائی صنایع دستی اصفهان (خانه قزوینی‌ها) نیز از جمله مراکزی بود که در برنامه این سفر دوروزه پیش بینی شده بود و به دلیل ذیق وقت به زمان دیگری موکول گردید.

انتهای پیام

captcha