دیوارنگاره نام جاوید حسین(ع) در متروی امام حسین(ع)
کد خبر: 3758026
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

دیوارنگاره نام جاوید حسین(ع) در متروی امام حسین(ع)

گروه جامعه ــ دیوارنگاره نام جاوید حسین(ع) حاوی نام 1000 شهید همنام امام حسین(ع) در متروی امام حسین(ع) رونمایی شد.

به گزارش ایکنا؛ صدای سنج، دمام، مداحی برای امام حسین(ع) و بوی عود ویژه مراسم عزاداری عصر امروز مسافران ایستگاه امام حسین(ره) را ایستاند تا شهروندان تهرانی شاهد رونمایی از دیوارنگاره «نام جاوید حسین(ع)» باشند.

امروز دوشنبه 30 مهرماه با حضور خانواده شهید حسین جواهریان یزدی، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و عموم مردم حاضر در مترو دیوار نگاره نام جاوید حسین (ع) رونمایی شد.

این دیوار نوشته که حاوی نام هزار شهید همنام امام حسین(ع) یعنی امیرحسین، محمدحسین، حسین، میرحسین، سیدحسین و ... است طوری طراحی شده که این نام‌ها گرد نام امام حسین(ع) در یکجا جمع شده‌اند. خانواده شهید حسین جواهریان یزدی که فرزندشان یکی از شهدای همنام امام حسین(ع) است در این مراسم حضور داشته و از این دیوار نوشته رونمایی کردند و در ادامه مسئولان و مسافران مترو با اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ایستگاه امام حسین(ع) به عنوان یکی از ایستگاه‌های شاخص متروی تهران است و بر همین اساس تلاش شد با طراحی دیوارنگاره‌ای مزین به نام شهدای همنام امام حسین(ع) رشادت‌های آن حضرت و شهدای هم‌نام ایشان به صورت دائمی برای تمام مسافران این ایستگاه یادآوری شود.

وی افزود: امیدواریم که در ایستگاه‌های دیگر هم برنامه‌هایی با هدف یادآوری نام شهدا اجرا کنیم.

نوبخت در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در خصوص برنامه‌های مترو در روز اربعین، گفت: درست است که مترو جای گذر است اما این گذر، گذار تأثیرگذاری است و گذر عادی نیست.

وی اعلام کرد: روز اربعین از میدان امام حسین(ع) به سمت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) راهپیمایی صورت می‌گیرد که بر این اساس در تمام ایستگاه‌هایی که با مسیر راهپیمایی تقاطع دارند به زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهیم و ایستگاه‌های مسیر نیز رایگان هستند.  

انتهای پیام

captcha