عدم پیگیری مسئولان؛ عامل پسرفت خوزستان/ با چه روحیه‌ای در مسابقات قرآن شرکت کنیم
کد خبر: 3757787
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
منبوهی عنوان کرد؛

عدم پیگیری مسئولان؛ عامل پسرفت خوزستان/ با چه روحیه‌ای در مسابقات قرآن شرکت کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سنا منبوهی، قاری قرآن با اشاره به اینکه به عنوان نمایندگان خوزستان بدون استاد، حمایت و امکانات در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کرده‌ایم، افزود: حضور در مسابقات برای خانم‌ها به خصوص آنهایی که فرزند کوچک دارند‏‏، رفت و آمد با قطار بدون سرپرست و همراه بسیار سخت است.

ارتقا سطح عملکرد استان‌ها در مسابقات قرآن/ عدم پیگیری مسئولان خوزستان را به پسرفت می‌کشاند

به گزارش ایکنا از خوزستان، سنا منبوهی، قاری قرآن کریم در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و در قرائت ترتیل به عنوان عالی دست یافت تا از بین بانوان نماینده خوزستان تنها دارنده رتبه برای استان خوزستان باشد.

منبوهی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده بود و ما دیدیم افرادی بودند که در دوره‌های گذشته حتی به فینال هم نمی‌رسیدند اما امسال رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی با بیان اینکه امسال از داوری ناراضی بودیم، گفت: شرکت‌کنندگان از برخی رتبه‌ها متعجب بودند. اعتراض هم می‌کردیم دلیل قانع کننده‌ای نداشتند. به من خیلی واضح گفتند که برخی داوری‌ها سلیقه‌ای است و می‌گفتند مسابقه است و این اتفاقات رخ می‌دهد. امسال حتی تعداد تقدیر شده‌ها هم کمتر شد. می‌توانستند مثلاَ در رشته حفظ 10 جزء شایسته تقدیر را اعلام کنند تا نماینده خوزستان هم در بین آنها باشد اما چنین نشد.

منبوهی تصریح کرد: خیلی از افرادی که در سال‌های گذشته حتی به فینال هم راه پیدا نمی‌کردند‏‏، امسال علاوه بر راهیابی به فینال موفق به کسب رتبه برتر هم شدند. از هر کسی که می‌پرسیدم می‌گفتند برای ما از سه ماه قبل کارگاه آموزشی گذاشته‌اند. استان‌های دیگر داوران مسابقات را به عنوان استاد در کارگاه‌های آموزشی دعوت می‌کنند و برای شرکت‌کنندگانشان کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند و همین می‌شود که آنها در مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند‏ اما چون برای استان ما این مسائل اهمیتی ندارد‏، استان‌های دیگر پیشرفت می‌کنند و ما پسرفت.

این قاری کشوری قرآن کریم عنوان کرد: اوقاف خوزستان حتی برای رفت و آمد ما هم هیچ پیگیری نکرد. بالاخره ما چند نفر خانم بودیم با بچه کوچک. اصلا با تماس نگرفتند تا بدانند که ما رسیدیم یا نرسیدیم، مسابقاتمان چگونه برگزار شد. اما مسئولان مسابقات پیگیری می‌کردند که ما راحت سفر خود را به پایان برسانیم. اما مسئولان استان خودمان و اوقاف خوزستان هیچ پیگیری در این ارتباط نداشت و واقعاَ مایه تأسف است.

وی عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان خوزستان بدون استاد، حمایت و امکانات در مسابقات شرکت می‌کنیم. حضور در مسابقات برای خانم‌ها به خصوص آنهایی که فرزند کوچک دارند‏‏، رفت و آمد با قطار بدون سرپرست و همراه بسیار سخت است. با این توصیفات سال آینده ما با چه روحیه‌ای در مسابقات شرکت کنیم؟ این شرایط ما را دلسرد می‌کند. چه موقعیت و اتفاقی باعث می‌شود که ما برای حضور در مسابقات سال آینده دلگرم باشیم؟ ما که سال‌هاست شاهد این رویه هستیم اما برای افرادی که جوان هستند و می‌خواهند وارد این عرصه شوند انگیزه ایجاد شود.

انتهای پیام

captcha