تیزر مستند «دیوار گتو» را در ایکنا تماشا کنید
کد خبر: 3757783
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

تیزر مستند «دیوار گتو» را در ایکنا تماشا کنید

گروه هنر ــ «دیوار گتو» عنوان مستندی به کارگردانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن نقی‌زاده است و با محوریت صهیونیست‌ها و جدایی آن‌ها از اندیشه‌ یهود تولید شده است.

به گزراش ایکنا، کارگردان این اثر درباره دیوار گتو گفت: این مستند با محور قرار دادن قوم یهود بحث صهیونیسم را از دین یهود جدا می‌کند و نگاهی کارشناسانه به این حوزه دارد. این مستند به آوارگی قوم یهود از قرن‌ها پیش اشاره داشته و تا تشکیل اولین حکومت یهودی ادامه می‌یابد.

این فیلمساز ادامه داد: تمام سعی من این است تا کاری کارشناسانه جلوی دوربین ببرم. برای همین از هر گونه قضاوتی در این اثر پرهیز کرده و تنها به واقعیات تاریخی اشاره کرده‌ام. برای آنکه کارم بار علمی لازم را داشته باشد تحقیقاتی مفصل در این زمینه انجام داده‌ام و هم اینکه از نظر کارشناسان خبره در این حوزه بهره گرفته‌ام.

نقی‌زاده ادامه داد: دیوار گتو را نباید با دیوار ندبه اشتباه گرفت. این موضوع بحث دیگری است که در این مستند به آن پرداخته‌ام. درباره این اثر باید به این‌ نکته اشاره کنم که تمام هزینه‌های این کار شخصی بوده و از هیچ نهاد و ارگان دولتی برای ساخت آن کمکی دریافت نشده است.

وی در پایان تأکید کرد: بخش دیگری از دیوار گتو به این موضوع اشاره دارد که رژیم اسرائیل حکومت موعود مورد نظر همه یهودیان دنیا نیست، چون بسیاری از یهودیان واقعی دنیا به غاصب بودن صهیونیست‌ها واقف هستند.

 انتهای پیام

captcha