ارتباطات موزه‌ای؛ عامل تبیین اشتراکات دینی کشورها
کد خبر: 3751921
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
رایزن فرهنگی ایران در اندونزی عنوان کرد:

ارتباطات موزه‌ای؛ عامل تبیین اشتراکات دینی کشورها

گروه بین‌الملل ـ مهرداد رخشنده ضمن بازدید از موزه ملی اندونزی با سیسوانتو، رئیس این موزه در خصوص گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو و اظهار کرد: ارتباطات موزه‌ای نقش حائز اهمیتی در بیان اشتراکات فرهنگی و دینی دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی در چارچوب توسعه ارتباطات علمی، فرهنگی و مطالعاتی مشترک، (9 مهرماه) ضمن بازدید از موزه ملی اندونزی با سیسوانتو، رییس این موزه و دیگر مسئولان بخش‌های مختلف موزه ملی اندونزی گفت‌وگو کرد.

رخشنده در سخنانی، ضمن معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به محورهای اساسی فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی پرداخت و در باره برنامه‌های موزه ملی ایران گفت: موزه در هر کشوری بیانگر هویت تاریخی و میراث کهن آن است و به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و در کشورهایی که اشتراکات فرهنگی و دینی با هم دارند، ارتباطات موزه‌ای نقش حائز اهمیتی در بیان این اشتراکات دارند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: شناساندن این اشتراکات فرهنگی و دینی در تعمیق و توسعه روابط دو کشور و ملت، به ویژه نسل جوان و آینده‌ساز می‌تواند تأثیرگذار باشد و با توجه به اینکه واقعیت‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته براساس خشم دشمنان اسلام در رسانه‌ها انعکاس ناصحیح داشته است،  ضرورت این نوع فعالیت‌ها در محافل علمی و فرهنگی بیشتر محسوس می‌شود.

وی آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای محقق شدن این مهم و ایجاد هرگونه ارتباط و همکاری بین موزه ملی دو کشور ایران و اندونزی اعلام کرد.

سیسوانتو، رئیس موزه ملی اندونزی نیز در ادامه این دیدار، ضمن اشاره به اهم فعالیت‌های موزه ملی اندونزی گفت: موزه ملی زیر نظر وزارت آموزش و فرهنگ دولت اندونزی فعال است و با توجه به تمدن و تاریخ کهن ایران، تأکید ما همواره بر گسترش و تحکیم روابط فرهنگی دو کشور خواهد بود.

وی خواستار برپایی نمایشگاه‌های متقابل، تبادل کارشناس و برگزاری دوره‌های آموزشی و انتشارات مشترک شد و ابراز امیدواری کرد در آینده روابط دوجانبه گسترش یابد.

انتهای پیام

captcha