والدین بهترین آموزگار برای فرزندان هستند
کد خبر: 3737451
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
امام جمعه شهر قدس:

والدین بهترین آموزگار برای فرزندان هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه شهر قدس استان تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: بهترین آموزگاران در منزل پدران و مادران هستند که باید به فرزندانشان اصلاح الگوی مصرف را بیاموزند.

والدین بهترین آموزگار برای فرزندان هستند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی، امام جمعه شهر قدس استان تهران ظهر دیروز، 19 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای شهر قدس با حضور پرشور نمازگزار برگزار شد؛ در رابطه با رعایت تقوا بیان کرد: یکی از مواردی که سبب خشنودی خداوند می‌شود رعایت تقوا و نهایت خواسته می‌شود، خداوند نیازی به عبادت و تقوای انسان‌ها ندارد، اما به نفع انسان‌ها است.

وی در رابطه با آثار و برکات بخشندگی در راه خدا اظهار کرد: عده‌ای در این فکر هستند که در صورتی سرمایه‌دار می‌شوند که اموال خود را نگه دارند، اگر قانون و شرع بر حساب و کتاب بگذارند محبت‌ها فرار می‌کند، زیرا محبت همراه بخشندگی است و کسی که در زندگی بخشنده باشد بیشتر از آنچه که در راه خدا خرج کرده باشد، برکاتش را بدست می‌آورد.

میراحمدی افزود: بهترین آموزگاران در منزل پدران و مادران هستند که باید به فرزندانشان اصلاح الگوی مصرف را بیاموزند و همه ما به عنوان پدر ومادر وظیفه داریم فرزندان‌مان را در مسیر درست راهنمایی کنیم که می‌توان گفت یک تکلیف دینی است.

امام جمعه شهر قدس با اشاره به موضوع سر و سامان دادن جوانان در سنین کم گفت: هر چقدر سن فرد برای زندگی بالا برود، لذت زندگی از او سلب می‌شود و جوانان باید در دوران جوانی سر و سامان بگیرند، با توجه به فضایل زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می‌توان گفت با الگو گرفتن در عواملی مانند تقسیم کارها بین زن و شوهر، همسرداری، سبک بودن مهریه، پرورش فرزندان در زندگی خود مراعات کنیم.

میراحمدی در رابطه با راهکارهای کاهش طلاق گفت: یکی از بدیهیات مهم مورد توجه مشاوره است و اگر این اتفاق برای جوانانی که قصد زندگی مشترک را دارند صورت گیرد، سیر صعودی طلاق را متوقف خواهد کرد، در بسیاری از ازدواج‌ها جوانان فکر می‌کنند که آرامش و خوشبختی در این است که طرف مقابل باب میل آن‌ها رفتار کنند در صورتی که اشتباه است و باید به یکدیگر احترام بگذارند و به پذیرش تفاوت‌های خود در حین زندگی مسالمت‌آمیز پی ببرند.

وی یکی از عوامل مهمی که منجر به طلاق خواهد شد را دخالت خانواده‌ها دانست و ادامه داد: نبود تفاهم، تغییر رفتار طرفین بعد از ازدواج، گرفتار شدن در یکنواختی و همچنین دخالت خانواده‌ها که یکی از عوامل مهم در بسیاری از طلاق‌ها عنوان شده است.

سیدابوالقاسم میراحمدی تصریج کرد: یکی از مناسبت‌هایی که در این هفته پیش رو داریم شهادت بحر کرامت، امام جواد الائمه(ع) است که دارای فضایل اخلاقی، علمی و سیاسی بی‌‌شماری بودند و به خاطر بخشنده بودن‌شان لقب جواد را به او دادند و این را بدانید که بخشندگی باعث رشد انسان می‌شود و اگر فردی می‌خواهد در زندگی بزرگ شود باید دستی بخشنده داشته باشد.

میراحمدی در پایان رابطه به موضوع رخدادهای اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: وجود استکبار باعث این اتفاقات است و اگر مشکلی باشد به وضوح دست استکبار در آن دیده می شود زیرا آن‌ها از این عدم ثبات بهره می‌ببرند.

حدیث سهیلی

انتهای پیام

captcha