سیره امام رضا(ع) نماد و الگوی ادب و کمال در جامعه است
کد خبر: 3733466
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

سیره امام رضا(ع) نماد و الگوی ادب و کمال در جامعه است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: امام رضا(ع) در زندگی خود با نهایت مهربانی و ادب با اطرافیان خود سخن می گفتند و برای رفع مشکلات مسلمانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند بر این اساس سیره امام رضا(ع) نماد و الگوی ادب و کمال در جامعه است.

سیره امام رضا(ع) نماد و الگوی ادب و کمال در جامعه است

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: امام رضا(ع) از جمله افرادی هستند که به خاطر برخورداری از شرافت در نسب، دانش فراوان و معنویت و اخلاق، همواره از سوی تمام مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت مورد احترام و تمجید بوده‌اند.
وی افزود: خصوصیات اخلاقی و زهد و تقوای آن حضرت به گونه ای بود که حتی دشمنان خویش را نیز شیفته و مجذوب خود کرده بود، با مردم در نهایت ادب، تواضع و مهربانی رفتار می‌کرد و هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی‌کرد.
حجت‌الاسلام کاوه عنوان کرد: امام رضا(ع) در زندگی خود با نهایت مهربانی و ادب با اطرافیان خود سخن می گفتند و برای رفع مشکلات مسلمانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند بر این اساس سیره امام رضا(ع) نماد و الگوی ادب و کمال در جامعه است.
وی عنوان کرد: موضوع دیگری که در ارتباط با امام رضا(ع) از سوی شیعیان و اهل سنت مورد توجه قرار گرفته، جایگاه علمی و دینی آن حضرت است، در اعتقاد شیعیان، امامان معصوم(ع) وارث پیامبرانند و علم و دانش از مهم‌ترین ارث پیامبران به شمار می‌آید، این مسئله درباره امام رضا(ع) به گونه ای است که از سوی پدرشان عالم آل محمد لقب گرفته‌اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج یادآور شد: به مناسبت جشن میلاد امام رضا(ع) در هیئات مذهبی شهرستان جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha