گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری بین زنان و مردان است
کد خبر: 3733113
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری بین زنان و مردان است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری بین زنان و مردان است و میزان و شکل گرایش به پوشش و عفاف رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع دارد.

گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری بین زنان و مردان است

علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری بین زنان و مردان است و میزان و شکل گرایش به پوشش و عفاف رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد.
وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: اسلام به‌عنوان آخرین دین الهی برای حفظ فردو جلوگیری از انحرافاتی که سرچشمه آنها بی‌حجابی و بی‌عفتی و عدم رعایت پوشش صحیح بوده،برنامه‌ای را ارائه داده است که شامل همه افراد بشر اعم از مرد و زن است.
حجت‌الاسلام کاوه عنوان کرد: در سرزمین‌های مختلف،انسان‌هایی که به ارزش‌های اخلاقی اعتقاد بیشتری داشته‌اند، از پوشش کامل‌تر و متین‌تری استفاده کرده‌اند و هر قدر سطح ارزش‌های اخلاقی در آن جوامع پایین آمده، پوشش مردان و زنان نیز در سطح پایین‌تری قرار گرفته و شکل نامناسبی پیدا کرده است.
وی با اعلام اینکه زن جلوه‌ای از جمال، محبت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است، یادآور شد: اگر زنان به این منزلت واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرایند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به‌خوبی پیش می‌رود.
انتهای پیام

captcha