رفاقت، مهمترین رکن مسابقات قرآنی است
کد خبر: 3732014
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
معاون آموزش جامعه‎القرآن:

رفاقت، مهمترین رکن مسابقات قرآنی است

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ معاون آموزش جامعه القرآن کریم و اهل البیت(ع)، رقابت در مسابقات قرآنی را کم اهمیت دانست و مهمترین رکن را، رفاقتی ذکر کرد که باعث پویایی متسابقین می‎شود.

رفاقت، مهمترین رکن مسابقات قرآنی است
به گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین نجفی ظهر امروز 30 تیرماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره طیبات در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: موسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) امروزه با 800 شعبه در سراسر کشور، از مهمترین مراکز قرآنی کشور به شمار می رود.
وی افزود: مسابقات قرآنی طیبات در ماه های بهمن و اسفند مرحله شهرستانی و استانی خود را پشت سرگذاشت و نفرات برگزیده به مسابقات ملی که در قم برگزار شد راه یافتند و روز گذشته مسابقات اصلی خود را برگزار کردند.
نجفی اظهارکرد: مسابقات قرآن از مهمترین و بهترین برنامه های انگیزشی در زمینه فعالیت های قرآنی است که همه ساله سیل علاقه مندان به این معارف را گردهم جمع می کند ولی باید دانست که برگزاری این مسابقات نیز در کنار شیرینی، سنگین وطاقت فرسا است.
وی اظهارکرد: با توجه به وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور برگزاری مسابقات قرآنی با مشکلات بسیاری برای موسسات همراه است ولی قطعا نمی توان از این مسیر نیز که انگیزه های خوب و متناسبی به نسل جوان می دهد به سادگی گذشت.
معاون آموزش جامعه القرآن بیان کرد:یکی از مهمترین ارکان برگزاری این مسابقات، ارتقای روحیه رفاقت در بین جامعه قرآنی کشور بود زیرا در مسابقات قرآن، اخلاق محوری و وحدت و انس قرآنیان از همه عناصر مهمتر است و خوشبختانه امسال این رویکرد به شکل کامل حفظ شد.
وی گفت: امسال 200 بانوی قرآنی جامعه القرآنی در مسابقات طیبات شرکت کردند و در بخش های مختلف روحیه قرآنی و اخلاقی خود را به نمایش گذاشتند و ضمن رقابت، رفاقت های قرآنی را نیز که الگوی سبک زندگی قرآنی است را به نمایش گذاشتند.
نجفی اظهارکرد: امسال سعی شده است که به منظور اصلاح و ارتقای عملکرد قرآنیان، کارنامه مسابقات به علاوه فرم داوری در اختیار متسابقین قرار گیرد تا از کم و کیف دقیق قرائت و نوع مسابقه خود سوای مباحث کلی و نمره کلی آشنا شوند و مشکلات و نقاط قوت خود را بهتر بشناسند.
وی گفت: یکی از نکات بسیار مثبت مسابقات طیبات امسال، در بخش قرآنی، ارتقای جدی کیفیت قرائات حافظان قرآن در بخش تجوید و وقف و ابتدا و صوت و لحن بود که خبر خوبی برای این موسسه است.
انتهای پیام

captcha