توسعه روابط ایران با دانشگاه‌های دینی کنیا
کد خبر: 3731933
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

توسعه روابط ایران با دانشگاه‌های دینی کنیا

گروه بین‌الملل - رایزنی فرهنگی ایران در كنیا به منظور توسعه روابط دانشگاهی با این كشور، برنامه‌ریزی برای برگزاری كنفرانس مشترک با دانشگاه اسلامی «امّه» و دانشگاه مسیحی «سنت پُل» كنیا را آغاز كرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمود مجلسین، رایزن فرهنگی ایران در كنیا، با حضور در دانشگاه اسلامی امّه این كشور با ایدلی فرح، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو كرد.

رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار گفت: در بیش از یک سال گذشته سلسله نشست‌هایی را با دانشگاه‌های بزرگ کنیا برگزار و طی این مدت دو تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌های نایروبی و پوآنی منعقد كرده‌ایم و به زودی نیز کرسی زبان فارسی را در دانشگاه «کنیاتا» تأسیس خواهیم كرد.

وی افزود: در همین ایام با همکاری دانشگاه کنیاتا (دانشکده مطالعات و فلسفه ادیان) همایش «فضیلت اخلاق در مقابل خشونت و افراطی‌گری» و با همکاری دانشگاه کاتولیک مسیحی تانگازا همایش «بازگشت منجی از دیدگاه ادیان ابراهیمی» برگزار کردیم و امروز نیز با یک بسته کامل از ظرفیت‌های همکاری فرهنگی، علمی و آموزشی در دانشگاه امّه حضور یافته‌ایم و امیدواریم با همکاری این دانشگاه و همچنین دانشگاه مسیحی سنت پُل، یک کنفرانس مشترک برگزار كنیم.

مجلسین ادامه داد: عنوان این كنفرانس مشترک بر اساس نیازهای جامعه کنیا که مبتلابه مردم و دولت و به ویژه جامعه دانشجویی و دانشگاهی است، انتخاب خواهد شد.

رایزن فرهنگی كشورمان در ادامه سخنانش درخواست برگزاری نشستی با عنوان معرفی ایران امروز برای دانشجویان دانشگاه امّه را ارائه داد و گفت: سومین موضوع مورد اشاره، تبادل هیأت‌های دانشگاهی بین دانشگاه امّه و دانشگاه‌های ایران است. همچنین با توجه به نیازهایی كه وجود دارد، آمادگی خود را برای اعطای بورس تحصیلی به متقاضیانی که خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند، اعلام می‌كنیم.

گفتنی است؛ دانشگاه اسلامی امّه در سال 2013 تأسیس شده است. این دانشگاه اکنون با شش دانشکده در رشته‌های شریعت اسلامی، علوم کامپیوتر، پرستاری، آموزش هنر، تجارت و بازرگانی و حقوق، با یک هزار و 500 دانشجو و دو خوابگاه مجزا برای دختران و پسران، فعالیت می‌كند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha