بازچاپ «نگاهی به مبحث رجعت»
کد خبر: 3731764
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

بازچاپ «نگاهی به مبحث رجعت»

گروه ادب ــ کتاب «نگاهی به مبحث رجعت» شامل مجموعه سخنرانی‌های سیدمجتبی حسینی از سوی انتشارات نیستان بازنشر شد.

بازچاپ «نگاهی به مبحث رجعت»

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مجموعه سخنرانی‌های سیدمجتبی حسینی در «نگاهی به مبحث رجعت» به کوشش انتشارات کتاب نیستان به چاپ چهارم رسید.

مفهوم رجعت یا بازگشت، طبق آنچه از مضامین روایات بر می‌آید، این است که ائمه (ع) به همراه مومنین و مشرکین و کسانی که از سردمداران شرک هستند پیش از قیامت زنده می‌شوند و دنیای جدیدی اتفاق می‌افتد.

این اثر در قالب 10 فصل منتشر شده است که موضوع محوری همه آنها رجعت است. از جمله عناوین این فصل‌ها می‌توان به بازگشت از نظر قرآن،‌ قوم بنی اسرائیل،‌ جایگاه امیرالمومنین(ع) و شیعیان او،‌ ذکر دعای پیامبر(ص)، رجعت و آیات قرآن،‌ جابر بن عبدالله انصاری،‌ وظیفه ما در قبال بحث رجعت،‌ ثواب و عقاب و اثر تربیتی آن،‌ مسیحیت و ثواب و عقاب،‌ زبان عاشقان حسین(ع)،‌ خسارت واقعی چیست؟، همراهان واقعی بعد از مرگ،‌ بهشت عاشقان،‌ سلمان و رجعت و ... اشاره کرد.

رجعت از معارف و اعتقادات ارزشمند شیعه است که ائمه معصومین(ع) در مواقع و موارد متعددی با اشاره به این موضوع مهم،‌ بارقه‌های امید را در دل شیعیان مخلص روشن کردند. در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که «از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان ندارد.» موضوع رجعت در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ از این رو انتشارات نیستان حاصل سخنرانی‌های یک دهه سیدمجتبی حسینی را که با استناد و استدلال قرآنی و روایی،‌ به تجزیه و تحلیل این موضوع پرداخته به چاپ رسانده است.

این اثر به بهای 10 هزار تومان، 160 صفحه و در 1200 نسخه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha