کم‌فروشی و گران‌فروشی عامل نزول عذاب الهی است
کد خبر: 3731755
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا:

کم‌فروشی و گران‌فروشی عامل نزول عذاب الهی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بنجار گفت: طبق نص صریح قرآن کریم، خداوند متعال به کسانی که کم‌فروشی، گران‌فروشی و یا احتکار می‌کنند وعده عذاب داده ‌است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه بنجار، 29 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی، هرگونه کم‌فروشی و گران‌فروشی در بازارهای جامعه اسلامی را محکوم کرد و گفت: طبق نص صریح قرآن کریم، خداوند متعال به کسانی که کم‌فروشی، گران‌فروشی و یا احتکار می‌کنند وعده عذاب داده ‌است.
وی قحطی و خشک‌سالی را از پیامدهای گران‌فروشی و کم‌فروشی دانست و افزود: یکی از دلایل خشک‌سالی و قحطی، کم‌فروشی و گران‌فروشی ذکر شده ‌است؛ خداوند متعال برکت‌های زمین و آسمان را از مناطقی که دستورات الهی زیر پا گذاشته ‌شود، می‌گیرد تا مردم توبه و استغفار کنند و پند گیرند.
پارسا با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، عنوان کرد: قبور مطهر حضرات معصومین(ع) و فرزندان برومند آنان، حرم امن و محلی برای استجابت دعا و توسل به ذات لایزال الهی است؛ لذا شایسته است امکانات اقامتی و خدمات مسافرتی در این اماکن افزایش پیدا کند که مردم با میل و رغبت بیشتری به چنین مکان‌های باعظمتی مشرف شوند.
امام جمعه بنجار بیان کرد: کسی می‌تواند ادعای پیروی از حضرت امام رضا(ع) و سایر معصومین را داشته باشد که رفتار و کردارش را با سیره ائمه اطهار(ع) وفق دهد.
حجت‌الاسلام پارسا در ادامه به سفر چندین وزیر در هفته‌های گذشته به منطقه سیستان اشاره کرد و ضمن تشکر از این حضور و تصویب بیش از ۱۲۰ مصوبه راهگشا و اساسی برای عمران و آبادانی منطقه استراتژیک سیستان، اظهار کرد: امیدواریم این مصوبات هرچه سریعتر عملیاتی شود و صرفا جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و مشمول مرور زمان نشود‌.
وی در ادامه با اشاره به پیام اخیر آیت‌الله‌العظمی سیستانی، گفت: مشکلات سیستان باعث شد که مرجع تقلید تشیع آیت‌الله‌العظمی سیستانی از عراق به مسئولان کشور پیام دهد که به مردم این منطقه رسیدگی کنند و از مردم ولایت‌مدار و مرزداران غیور سیستانی خواست نگذارند سیستان خالی از سکنه شود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha